Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Материал - възглавничка, дръжки и стол
Ключови техники за материали в Blender
В този урок се разглежда създаването на различни материали за мебели - метални дръжки за чекмедже, текстилна възглавничка и стол. Най-важното е да разберете как да настройвате параметрите Metallic и Roughness за постигане на реалистични материали, както и да използвате инструмента за избор на цвят (eyedropper) за съгласуване на цветовете между различни обекти.
Стъпка по стъпка създаване на материали
Метални дръжки за чекмедже:
- Създайте нов материал с име "Desk Handles"
- Променете Base Color към тъмно синкав цвят
- Увеличете Metallic параметъра до максимум за постигане на метален ефект
- Коригирайте цвета според нуждите за по-реалистичен вид
Възглавничка:
- Създайте нов материал с име "Cushion"
- За съвпадение на цвета с дивана използвайте:
- Eyedropper инструмента за приблизително съвпадение
- Или копирайте HEX кода от дивана (селектирайте дивана, копирайте кода и го поставете с
Ctrl+V
)
- Добавете шев за по-голяма детайлност:
- В Edit Mode добавете два loop cut-а с
Ctrl+R
- Приближете ги с
S
,Z
- Селектирайте edge loop с
Alt+клик
- Използвайте
Alt+E
и изберете "Extrude Faces Along Normals"
- В Edit Mode добавете два loop cut-а с
Стол:
- Създайте материал "JR Base" за основата на стола
- Задайте червеникав/розов цвят
- Намалете Roughness за по-отразителна повърхност
- Създайте материал "JR Legs" за крачетата
- Използвайте тъмен, почти черен цвят
- Създайте материал "JR Base" за основата на стола
Полезни команди и функции
Ctrl+R
- Добавяне на loop cutAlt+E
- Меню за различни видове екструдиранеAlt+клик
- Селектиране на edge loopS
,Z
- Мащабиране по Z оста- Eyedropper инструмент - Копиране на цвят от сцената
Metallic
параметър - Контролира металния вид на повърхносттаRoughness
параметър - Контролира отразителността на повърхността