Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
5. Материален редактор

Ключови аспекти на Metalness Map в Blender

Metalness Map контролира отразителната способност на различните части от повърхността на 3D обект. Тази карта определя кои участъци от текстурата да се възприемат като метални (по-отразителни) и кои не. Без Metalness Map, обектът би имал еднаква отразителна способност по цялата си повърхност, което би изглеждало нереалистично за обекти като ръждясал метален варел.

Практическо приложение на Metalness Map

  1. Започнете с нов документ в Blender и изтрийте куба по подразбиране с клавиш DELETE
  2. Импортирайте упражнителния файл чрез File > Import > FBX
  3. Преминете към материалния редактор чрез Shading таба
  4. Изберете варела и премахнете Normal Map конвертора, ако е наличен
  5. С маркиран BSDF шейдър, използвайте Ctrl + Shift + T за импортиране на текстурите
  6. Отворете папката с текстурите и импортирайте всички карти
  7. Обърнете внимание на Metallic картата и нейния ефект върху отразителната способност

Важни команди и функции

DELETE - Изтрива избрания обект от сцената

Ctrl + Shift + T - Отваря диалогов прозорец за импортиране на текстури

Rotation - Позволява завъртане на HDRI осветлението, за да се наблюдава ефектът на Metalness Map върху отразителната способност на обекта

Дискусия към урока