Запознаване с елементите на интерфейса

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте, след успешното инсталиране на програмата 3D Studio Max, първия прозорец, който се отваря пред вас е с възможност за избор на класик или дизайн 3D Studio Max.
Преди тази версия, или по-скоро преди версиите 2016, програмата "3D studio Max" беше разделена на две програми 3D studio max и 3D studiomax дизайн.
В момента всичко това е събрано в един софтуер и реално при първоначалната инсталация и стартиране на софтуера може да избирате коя от двете да използвате.
Аз ще избера design.
До края на курса ще работя в дизайн версията на "max".
След избора на класик или дизайн темплейта на "3D studio max", първото нещо, което ще видите е ето този "Welcome screen".
Той е малко по-различен от тези на предишните версии.
Версията 2018 е с доста по обновен интерфейс.
Но предишните функционалности и възможности на програмата са запазени.
Този "Welcome screen" дава съвсем основна информация за първоначалната употреба на програмата.
Ние ще навлезнем в много по-големи детайли.
Ако решите, че е тук има полезна информация можете да разгледате.
И от последния табулатор има различни връзки, които също може да разгледате и да са полезни за вас.
След като ги разгледате може да го затворите, но ако ето този checkbox е отметнат той ще се стартира при всяко стартиране на програмата.
Аз ще го махна отметката и ще затворя "Welcome screen".
Но ако искам след това да го върна, мога да го направя от менюто help.
"Welcome screen".
По принцип резолюцията на която записвам тези видеа не позволява, цялостното разширяване на прозореца на програмата.
Затова тук имаме някои скрити менюта.
Но ще говорим за всичко, което виждаме в програмата.
Ще започнем с първоначално въведение и обяснение.
Кое къде се намира и как е организиран интерфейсът.
При първото стартиране и при първия поглед към програмата, нещата може да изглеждат малко объркани и прекалено сложни, тъй като има прекалено голям избор и менюта.
Също така достатъчно бутони, които да допринесат за това объркване.
Но нещата са доста добре организирани и комбинирани, и това че имаме по-голям достъп и контрол върху всички команди в "max" същност е преимущество.
Как се оргазницирани нещата в програмата? Първо всички команди са организирани в стандартните менюта от "File", "Еdit", "Тools" и така нататък до "Help" менюто.
Във всяко меню смислово са събрани и организирани всички команди, които да бъдат групирани в тази група, която е името на менюто.
За разлика от предишните версии тук вече е премахнат "Aplication" бутона и отново е върнат File раздела.
След организацията в менютата, другото основно нещо което виждаме са ето тези бутони, които са организирани в отделен "toolbar".
Този лента се нарича "Main toolbar".
В случая, aз отново не виждам до края всички иконки, но ако сложа мишката някъде където няма иконка, следва курсора да се превърне в тази ръчичка.
С кликване и влачене може да придвижвам и премествам самата лента.
Така мога да видя, всички иконки до края.
Тук отново в този "main toolbar" нещата са подредени и групирани.
Например опциите, които са свързани със селектиране на обекти са в една група.
В друга група са тези, които са свързани с трансформация на обекти, например за преместване завъртане и скалиране.
Тук са "snap бутоните".
Ние конкретно ще разгледаме всички бутони от това меню, тъй като те са доста често използвани и са основни за програмата.
Така че аз всичките неща ще се запознаем, в следващите уроци.
В момента правим едно бързо overview или едно въведение в интерфейса на програмата, без да навлизаме в сватбения подробности.
След този "main toolbar", в който са изкарали както казахме всички или поне тези които най-често използваме команди.
Отдолу има допълнителен toolbar, който е динамичен, нарича се "graphite modeling tool".
Който може да бъде включване изключване от ето този бутон.
Този "Ribbon" вече може да ви е познат, като изглед от други продукти на "Autodesk".
Той има за цел да събере за по бърз достъп инструменти, които са свързани основно с моделирането.
Той може допълнително да се отваря надолу.
Чрез него имаме достъп до различни инструменти, когато работим с дадени обекти.
В момента аз ще го събера и дори ще го изключа, за да виждам по-голяма част от работното пространство.
Но винаги когато ни потрябва, можем да го активираме отново.
Следващото нещо, което имаме е този панел отдясно, който се нарича "Command panel".
В него най-общо казано се намират бутони, които използваме за стартиране на нови обекти, за тяхното създаване и достъпът до тяхните параметри.
Отново ще обърна мене основно внимание на този панел и доста голяма част от времето ни докато работим, преминават инменно тук.
Затова ще го разгледаме доста по-подробно.
Следващото нещо на което ще обърна внимание са ето тези навигационни контроли.
Тази група тук ни помага за ориентацията ни във "viewport".
Viewport e eто този работен прозорец, който в момента виждате вграден със светло кафяво.
След това имаме няколко контрола, които са свързани с анимацията.
Както и този "time bar", в който се вижда позицията на "frame" и "time slider" с който може да се придвижва в "time bar".
Но това са контроли, които са свързани с анимацията.
След тях са ето тези три полета, които ни показват координатите на нашите обекти в координатната система.
В най-лявата част е "mini listener" на "3D Max".
Следващият панел отгоре в ляво, е така нареченият "Scene Explorer", който не предлага възможността да видим по малко по различен начин организирани обектите в сцените.
С него можем да търсим и филтрираме по даден критерий обекти.
Доста е полезен, когато обекти в сцената станат много.
По-напред в уроците ще го разгледаме и него.
И последното нещо, което заемат най-голяма част от работния прозорец е ето този viewport, така нареченият работен прозорец.
В който всъщност е изгледа към обектите, с които работим Занапред за доста от термините, които се използват на английски и аз ще ги използвам на английски.
И например за да работен прозорец ще използвам думичката "viewport".
Много по-често ще го чувате с английските наименование отколкото с българските.
И занапред ще продължим с разглеждането и работа именно в този работен прозорец, в който ще придобие представа как да организираме сцената и да работим с отделните обекти.

Студенти могат да изтеглят безплатна 3 годишна версия без ограничния от този адрес:

             http://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max

Инструкция за гледане на уроците:

1. Изгледайте урока

2. Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок)

3. Задайте въпрос, ако имате такъв

4. Преминете към слеващият урок след решаване на тестовете

Пробна версия на 3D studio max 2018

            Свали 3d studio max 2018 

 

Въпроси и отговори

  • Jordan Penev:

    Хм, незнам доколко е редно това да се обсъжда тук, но на ваше място бих разгледал https://rutracker.org

    Краси Кръстев:

    Здравей, Златина.

    Това е мястото от което може да свалиш версията на 3Ds MAX.

    https://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max

    Под урок към, който е задаваш и самия въпрос, е добавен и линка, който ти постанах в отговор на въпроса тук.

    Така че благодарим за запитването, линка е добавен под самия урок вече така, че да се вижда от всички.

    Злaтинa Гaнчевa:

    Супер! Много мерси :)

  • Какво се изисква и с какво се удостоверява потвърждава `студентството` към това условие в сайта?

    Darina Boshnakova:

    Имам проблеми с настоящата ми програма 3Ds MAX 2018. И курса ми не върви гладко,искам да я деинсталирам.
    Но затова първо и преди това имам питане към вас ,..." Студенти могат да изтеглят безплатна 3 годишна версия без ограничения от този адрес: http://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max " ?Как и с какво се удостоверява потвърждава студентството при това условие в сайта, какво се изисква . И мога ли да инсталирам тази версия то името на друг студент в съгласие с това? Защото, аз не уча във висше учебно заведение ... Надграждам при Вас! :) Благодаря Ви !

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мисля че не беше необходимо да се доказва студентдки статус, но до колкото си спомням най-голямото ограничение е, че файлове създадени с тази версия, могат да се отварят и редактират само със студентската версия, което е доста неудобно. Все пак персияте е безплатна, може да я свалиш и да я пробваш.

    Darina Boshnakova:

    Здравейте , Благодаря ви за отговора, който внесе яснота за по нататъшните ми действия. В такъв случай ще Ви помоля за помощ, като ще бъда максимално подробна в описанието на въпроса. ..От къде идва проблема МИ да не виждам GRID ,още при отварянето на качената програма 3ds max 2018,

    Ивайло Искренов:

    Здравей, видях, че си стартирала нова тема за този въпрос, така че ще продължим там дискусията.

    Darina Boshnakova:

    Много Ви благодаря!

  • Как мога да променя от Класик или Дизайн, след като вече съм направил инсталацията?

    Йордан:

    Ако не съм задал от начало дали да е Класик или Дизайн понеже кликнах направо некст.... как мога да го сменя ...след като съм влезнал в програмата без да знам коя версия е ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, виж тази тема за повече информация.

  • Защо .max файлове ми не са асоциирани с 3Ds Max 2017?

    васил:

    Здравейте имам следният проблем до скоро работех с версия 2015 но сложих и 2017 и двете са студенски версии всичко си беше нормално до момента при който изтрих 2015 от тук вечеми се промениха иконките на всички максовси файлове и не могат да се отворят по познатия начин с двоен клик върху иконката на фаила. За да ги отворя трябва първо да отворя празен макс и да придърпам фаила върху него. когато начертая не що и го запаметя на 2017 пак ми дава същата грепка. опитах какво ли не но без резултам ,моля който може да помага

    васил:

    ето така изглеждат променените иконки ,преди си бяха нормални максоявки

    Георги :

    Не може да се разбере от въпроса ти. Отварят ли се по какъв то и да е начин тези файлове с промени иконки или не? Пишеш че като ги съхраниш във версия 2017 и не могат да се отворят по вече, дават грешка. Ако се отварят и ти трябва само иконката: Пробвай най - елементарното. Асоцирай файловете с програмата. Десен бутон > Отвори със , и намираш EXE-то на 3ds max в C>програмни файлове. Слагаш отметка на "Винаги използвай това приложение за отваряне на мах файлове" Така ще асоцираш файловете но няма да имаш иконката на 3ds max. Ако искаш да имаш иконката на файловете пробвай с тази програма. Безплатна е и не се инсталира, направо се използва. Ето и видео как се ползва. Ако не се получи с нея пробвай с тази .Също безплатна, също не се инсталира. Ето видео и за нея. На мен лично втората ми е вършила работа. Ако нещо не се отварят файловете както трябва, пробвай да преинсталираш 3дс макс, но го премахни с неговите му средства. Намират се в СТАРТ >Аутодес > Uninstal Tool. От там избираш само това което ти трябва. Надявам се да намериш някакво решение. Ако може покажи и грешката която излиза.

    васил:

    Георги не се получава аз като изчертая нещо и с версия 2017 и го запаметя като файл след това пак и него не мога да го отворя по познатия начин чрез двоен клик върху запаметения файл.Трябва да отворя програмата и след това да отида при запаметения файл и да го придърпам в работното поле на макса и чак тогава фаила ми се отваря в макса.Май ще се преинсталира програмата

    Георги :

    Можеш ли да покажеш грешката която излиза при двойно щракване

    васил:

    да когато цъкна два пъти върху файла и лиза следния прозорец

    васил:

    тоест опция с програмите за отваряне на файла само че там макс не фигурира.трябва да дам на броуз и когато намеря макса или в програм фаилс на макс ексе фаила отново ме връща на същия прозорец които се вижда на снимката

    Георги :

    По принцип правилно го правиш. Само че в прозореца в който те връща трябва да я има вече иконката на 3ds max. Ето видео точно за асоциране на 3ds max.

    васил:

    Благодаря ти Георги за помоща но реших да преинсталирам макса и сега вече всичко е наред