Arnold светлини – Спот и Цилиндрични светлини

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео ще разгледаме как работи "spotlight".
За целта нека да сменим този обект с друг обект, който предварително съм приготвил в тази сцена.
И да създадем една светлина, която да е от типа "arnold", "arnold light", "spot".
Ще създам с "target", в "top view" кликвам и влача.
Десен бутон, за да приключа командата и ще приближда осветително тяло.
Като в "left view" ще го преместя така, че да бъде над обекта.
По принцип като параметри тази светлина няма нищо особено.
Единствената разлика е, че тя има този конус, който определя всъщност и типа нa излъчвано светлината.
Като тип прожектор.
Като ето този радиус трябва да го държим сравнително малко число, тъй като това е самият източник на светлината.
Ще я оставя, както беше 5, а от ето този параметър "cone angle" можем да променяме тази големина на светлия конус.
Ще я оставя около 30.
И да проверим интензитета на светлината, ще го увелича.
И ще направим един тестов рендер.
Много драматична осветление може да се постигне с този тип светлина.
Да направим един нов тестов "render".
Разбира се, могат да се съчетават и различни видове светлини ако искаме да изсветлим тази част, около фигурата в "background".
Но мисля, че стана ясно, какво прави тази светлина и как работи.
Нека да разгледаме и цилиндърчните светлини.
Ще изключа само тази светлина, която остана отзад.
Върху чайника ще приложа същият черен полиран материал, който беше и върху предишната фигура.
В "top view" ще създам "arnold" светлини, които да бъдат от типа цилиндър.
Кликвам еднократно десен бутон и в "modify" панела променям параметрите на светлината.
Да направим няколко "instance" копия.
Да ги завъртим леко и да ги преместим.
Да направим така един тестов "render".
Kато начало можем да включим светлините и тогава да направим нов тестов "render".
Kато цяло можем да се възползваме от това, че светлините имат различна форма.
Tъй като те в отраженията реално показа тази форма и могат да се постигнат доста различни резултати.
А в следващото видео ще разгледаме купулните светлини в "3D Studio Max" с помощта на "skydome light" на "Arnold".

Тест за преминаване към следващия урок

 
За светлината тип Spot light е вярно следното твърдение:
Tя е насочена светлина, при която светлинните лъчи се разпространяват във вид на конус
Tип сферична светлина, която свети във всички посоки
Tя е насочена светлина, при която светлинните лъчи са успоредни
Tип сферична светлина, която може да бъде само тип “target”