За преместването на точно разстояние
можем да използваме няколко похвата.
Първо трябва да селектирам
обекта, който ще премествам.
След това да ми е активна командата "Move".
Да предположим, че искам да преместя този клуб с 20 сантиметра по "Х".
Това нещо мога да го направя по някой от следните методи.
Ако кликна с десен бутон върху иконката на командата "Move" излиза това малко прозорче
"Move Transform Type-in".
В което мога да задам с колко точно искам да бъде
отместването от текущата позиция на обекта.
Това в момента са координатите
на обекта или по-точно координатите на "Gizmos" на обекта.
Това са стойностите, с които
искам да бъда отместен обекта от текущата му позиция.
Казахме, че искаме да го преместим с 20 сантиметра по "Х".
Изписвам 20 в това поле и натискам "Enter".
Положителната посока
за движението можех да предположа предварително, че ще бъде в тази посока, тъй като
виждам каква е посоката на "Gizmos", което винаги
показва положителната посока на самото направление.
С други думи положителната посока на "Y" е
в тази посока, а на "Z" положителна посока е нагоре.
Виждате как абсолютната координата на обекта се промени
и то точно с толкова, с колкото я отместихме от текущата позиция.
Пак обобщавам
от лявата страна, където пише "Absolute:World"
това са координатите на обекта в световното пространство,
а това
отместването на обекта, което можем да зададем
от текущата му позиция.
И така от текущата позиция, ако искам да преместя обекта
в положителна посока на "Y", например с 20 сантиметра.
Въвежда в "Offset:World" на "У" 20 и натискам "Enter",
където се нулират отново тези параметри за преместването.
Мога да въведа, например
още 10 сантиметра.
Което ще го премести с още 10 сантиметра от текуща позиция напред.
10
Отрицателна посока на тези координати
е например за "Y"
от текуща позиция назад.
Тук също мога да въвеждам тези отрицателни числа.
Например минус 30, за да го върна в предишната позиция, в която беше.
Другият метод за преместване e
с помощта на ето тези координати,
които виждам отдолу.
Това което виждам в момента,
е текущата координата на
обекта в сцената.
Това са абсолютните координати
и ни показват къде се намира обекта в "3D" пространството.
Ако кликна и започна да преместя обекта в
една от избрaните посоки.
Кликвам и го премествам.
Виждате как по "Y"
текстовото поле се променя
и започна да ни показва
с колко всъщност преместваме обекта.
Ако искаме тази стойност да зададем точно.
Без помощта на този
"Transform Type-in", който извикахме от командата "Move".
Също можем да използваме тези полета на координатите.
Като сменим обаче, с помощта на този бутон.
Kогато кликнем върху този бутон виждате как иконката се променя
и в момента сме в "Offset:Mode".
С кликване на този бутон сменяме
"Absolute:Mode" и "Offset:Mode", които бяха
лявата и дясната страна на този прозорец.
Трябва да ни е селектиран обекта, за да работи това както трябва.
Сменяме го.
В момента сме в "Offset:Mode"
и тук също можем да зададем по "Х" или по "Y"
съответната стойност, с която искаме да преместим обекта.
И така това беше командата "Move".
В следващото видео ще видим командата за завъртане - "Rotate".
Тест за преминаване към следващия урок
3333
Възможно ли е преместване на точно разстояние (-20см) на обект който не е селектиран?
Не 10289
Да 10290
Може, но само в положителна посока 10291
Да, но само чрез прозореца “Move Transform Type-In” 10292
Въпроси и отговори