Преместване на точно разстояние – 2:50

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За преместването на точно разстояние можем да използваме няколко похвата.
Първо трябва да селектирам обекта, който ще премествам.
След това да ми е активна командата "Move".
Да предположим, че искам да преместя този клуб с 20 сантиметра по "Х".
Това нещо мога да го направя по някой от следните методи.
Ако кликна с десен бутон върху иконката на командата "Move" излиза това малко прозорче "Move Transform Type-in".
В което мога да задам с колко точно искам да бъде отместването от текущата позиция на обекта.
Това в момента са координатите на обекта или по-точно координатите на "Gizmos" на обекта.
Това са стойностите, с които искам да бъда отместен обекта от текущата му позиция.
Казахме, че искаме да го преместим с 20 сантиметра по "Х".
Изписвам 20 в това поле и натискам "Enter".
Положителната посока за движението можех да предположа предварително, че ще бъде в тази посока, тъй като виждам каква е посоката на "Gizmos", което винаги показва положителната посока на самото направление.
С други думи положителната посока на "Y" е в тази посока, а на "Z" положителна посока е нагоре.
Виждате как абсолютната координата на обекта се промени и то точно с толкова, с колкото я отместихме от текущата позиция.
Пак обобщавам от лявата страна, където пише "Absolute:World" това са координатите на обекта в световното пространство, а това отместването на обекта, което можем да зададем от текущата му позиция.
И така от текущата позиция, ако искам да преместя обекта в положителна посока на "Y", например с 20 сантиметра.
Въвежда в "Offset:World" на "У" 20 и натискам "Enter", където се нулират отново тези параметри за преместването.
Мога да въведа, например още 10 сантиметра.
Което ще го премести с още 10 сантиметра от текуща позиция напред.
10 Отрицателна посока на тези координати е например за "Y" от текуща позиция назад.
Тук също мога да въвеждам тези отрицателни числа.
Например минус 30, за да го върна в предишната позиция, в която беше.
Другият метод за преместване e с помощта на ето тези координати, които виждам отдолу.
Това което виждам в момента, е текущата координата на обекта в сцената.
Това са абсолютните координати и ни показват къде се намира обекта в "3D" пространството.
Ако кликна и започна да преместя обекта в една от избрaните посоки.
Кликвам и го премествам.
Виждате как по "Y" текстовото поле се променя и започна да ни показва с колко всъщност преместваме обекта.
Ако искаме тази стойност да зададем точно.
Без помощта на този "Transform Type-in", който извикахме от командата "Move".
Също можем да използваме тези полета на координатите.
Като сменим обаче, с помощта на този бутон.
Kогато кликнем върху този бутон виждате как иконката се променя и в момента сме в "Offset:Mode".
С кликване на този бутон сменяме "Absolute:Mode" и "Offset:Mode", които бяха лявата и дясната страна на този прозорец.
Трябва да ни е селектиран обекта, за да работи това както трябва.
Сменяме го.
В момента сме в "Offset:Mode" и тук също можем да зададем по "Х" или по "Y" съответната стойност, с която искаме да преместим обекта.
И така това беше командата "Move".
В следващото видео ще видим командата за завъртане - "Rotate".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Възможно ли е преместване на точно разстояние (-20см) на обект който не е селектиран?
Не
Да
Може, но само в положителна посока
Да, но само чрез прозореца “Move Transform Type-In”

Въпроси и отговори

  • Как да използвам стрелките на клавиатурата за движение? 

    Mila Ilieva:

    Здравейте, винаги съм се чудила, дали е възможно да се настроят стрелките от клавиатурата да работят като мув тул със зададена стъпка, както в другите графични програми?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, това е доста интересен въпрос, до сега толкова време го ползвам и не бях правил такава асоциация :) Мисля че няма такъв вариант, поне аз не знам за него, но може да използваш нещо подобно като резултат : направи активен spiner snap, след това си активирай командата за преместване и си селектирай обекта, който искаш да преместиш. Сега когато кликнеш еднократно върху спинъра нагоре, обекта ще се премества с една единица в изпраната посока и съответно, когато кликнеш на стрелката от спинъра надолу, обекта ще се връща с една единица. Ако намериш по-добър начин може да споделиш тук :)