Aко искам да зaвъртя някой от обектите, например този клуб на точен градус.
Видяхме, че по подразбиране това нещо не се случва, отново гледам в тези скоби, които са над обекта.
В някои от предишните уроци видяхме, че когато активираме "angle snap" това завъртане става през определена стъпка.
Която в случая 5 градуса.
Ако искаме да променим тази стъпка или се налага да бъдем по-прецизни, можем да го направим с кликване с десен бутон върху иконката "angle snap".
И промяна на тази стойност, която в случая е 5.
Срещу "angle", променя гo на 1.
Затварям този прозорец.
Сега, когато завъртам обекта е точно през един градус.
Но пак обръщам внимание, че трябва бутона "angle snap" да е активиран.
По принцип е по-удобно тази стъпка да бъде през 5 градуса.
Затова ще я върна отново на 5.
Тъй като обикновено градусите, на които е удобно да се завърта обекта са кратни на 5.
Ако тръгна да скалирам някой обект например по тази ос "z".
Долу в полетата, в които виждам координатите, в момента виждам с колко процента скалирам обекта.
Когато е 100 е реалният размер на обекта.
Когато го увеличавам или намалява този обект, виждам с колко.
В случая аналогично на предишната операция можем да използваме и тук такава стъпка, с която да го направим.
За момента ще деактивирам "angle snap" и ще активирам "percent snap toggle".
Когато е активиран този бутон промяната в скалирането е точно през 10%.
Ако искаме да променим тази стъпка, отново десен бутон върху иконката на командата.
И променяме тази стойност от 10 на 5.
Сега стъпката е през 5%.
Ако искаме да променим някой от параметрите на някой от фигурите, например на този конус.
Разбрахме, че това нещо може да стане с помощта на тези спинери.
Както стана ясно еднократното кликване увеличава или съответно намалява тази стойност.
Но не с определена стъпка.
За стане това нещо с определена стъпка, както при предишните операции, връщам тази стойност на 5.
И дeактивирам "percent snap".
Tрябва да активираме следващата команда, която е спинър снап.
Сега, еднократното кликване, увеличава тази стойност или съответно намалява с единица.
Само трябва да обърна внимание, че това нещо важи само за кликване върху спинера.
Ако кликна и влача, както вече знам, че можем да променяме тази стойност, няма да бъде с равна стъпка.
По принцип тези снап бутони доста често се използват.
Само последно като препоръка искам да кажа в това видео, че доста често се получава така, че не можем да захванем определена точка от обекта.
Имайте предвид, че обекта ви трябва да бъде селектиран, той трябва да бъде активен.
И ако не можете да захванете определена точка, това значи, че в много от случаите тя се припокрива с други точки.
Както можете да забележите тази точка, с тази и тази.
Просто има изгледи, в които не е ясно коя точка захващам.
Променяйте леко изгледа, така че да сте сигурни коя точка захващате.
И няма да има проблем с преместването на снап точките.
Тест за преминаване към следващия урок
3336
Може ли стъпката на завъртане на обектите да бъде 7°?
Да 10301
Не 10302
Не – може само кратни на 5° 10303
Да, ако е активен и бутона Snaps Toggle 10304
Въпроси и отговори