Здравейте!
Вече няколко пъти споменавахме думичката "модификатори" в макс и дори използвахме някои от тях като "turbo smooth".
Wероятно вече излизат въпросите, какво точно са модификаторите,
къде се намират и как се използват.
Най-общо казано, модификаторите са нещо, което може да добавите към вашият обект в сцената.
Като той обикновено влияе върху цялостният обект и по някакъв начин променя геометрията,
но имайте предвид, че има и специализирани модификатори, които не влияят върху геометрията.
Нека да разгледаме обекта в сцаята.
Това е една арка,
която е съставена от един профил звезда,
който през определено разстояние се завърта около собствената си ос
и на всеки край на звездата,
всъщност на всяка звезда,
има някакъв допълнителен обект.
Тази фигура е постигната с модификатори, а не чрез моделиране.
В "3D Studio Max", моделирането и модификаторите вървят ръка за ръка.
Много често има ефекти, които се постигат с модификации, с които е много по-лесно да ги постигнем,
отколкото с моделиране.
Тази форма е получена с ето тези четири модификатора.
Както виждате, отново модификаторите се появяват в "modify" панела.
Когато е селектирана обекта върху, който искаме да приложим модификатор,
този "modifier list" става активен
и модификаторите в списъка, тези модификатори,
също стават активни и могат да се изберат и приложат върху съответният обект.
Върху един обект могат да бъдат приложени много модификатори.
Когато се прилагат един върху друг модификаторите, те образуват така наречения "modifiers stаck",
или това е листа с модификатори, който се използва върху обекта.
Ето това е листа с модификации, които сме използвали върху стандартът обект "звезда".
Действието на модификатора може да бъде включвано и изключена от ето тази иконка отпред.
Това е формата, от което първоначално сме тръгнали.
Ще включвам последователно всеки модификация,
от "modifier stack", звездата.
За да видим, как е постигната финалната форма.
Първо включвам "extrude", "lattice", "twist" и "bend".
Всеки модификатор има свой собствени параметри.
Тези параметри се появяват отдолу,
в "modify" панела като те отново динамично се сменят в зависимост от това,
кой модификатор е селектиран.
За Макс има значение, в каква последователност са приложени модификаторите,
тъй като той винаги чете отдолу, от основният обект нагоре.
Първо сме казали, че искаме да направим звезда
която да бъде "extude" - ната.
След това с "lattice" получаваме тази решетъчна структура.
Която е огнената и след това получаваме финалният обект, който е арката.
Така на практика последният модификатор, който е "bend", влияе на всичките под него в "modifier stack".
В тази сцена има още един обект.
Този обект всъщност е един обикновен конус.
Въпреки, че в момента не изглежда съвсем така.
С него ще се опитаме да разберем, каква е важността на тази последователност на модификаторите.
Ще изключа временно действието на всички модификатори.
Ето това е обекта, който сме започнали.
Когато се опитам да селектирам основният обектм конуса излиза това съобщение,
който ми казва, че върху този обект са приложени вече модификатори,
които зависят от топологията на обекта
и ако променя нещо в този основен обект,
мога да получа нежелани резултати от модификаторите и дали искам и дали се съгласявам с това.
В момента казвам да.
Това е конусът, който сме започнали и това са неговите параметри.
Върху него е приложен модификатора "edit poly",
в който е моделирана този част тук , пръстена около конуса.
Само със селектирането на един полигон "ring selection" и "bavel"
След това е приложен модификаторът "taper", с който сме променили основната форма.
Върху тях е приложен модификатора "bend".
Всеки от модификаторите има свое собствено гизмо.
Гизмото на модификатора е ето тази оранжева структура около обекта, което показва, как влияе как променя самият обект.
Когато говорихме за трансформационно гизмо,
което се появява с активирането на командите за преместване, завъртане или скриване,
тогава говорим за ето тази част, която казва грубо казано посоката на трансформацията.
А когато говорим за гизмо на модификатора, тогава говорим за тази оранжева
част около обекта, която е специфична на всеки модификатор.
След като видяхме, как е получен нашият обект, да сменим мястото на "bend" и "edit poly".
Tова става със селектиране на модификатора, кликване и влачене.
Виждате, че се появява тази синя линия, която ни показва къде ще позиционираме модификатора,
който сме селектирали.
Ще го сложа над "bend".
Виждаме веднага, как топологията на обекта, който имаме се промени.
За жалост, не можем да предвидим,
какви ще са измененията от разместване на тези модификатори.
И в повечето случаи, това води до нежелан ефект, който обърква геометрията на основният обект.
Нека върнем отново позицията на "edit poly" над конса
и да се върнем в основният обект.
Ако променяме параметрите, които са свързани с размерите на основният обект,
може да не забележим и да не се получи никаква нежелана деформация.
Но основно проблемите, които се получават при промяна на основният обект са при промяна на неговото топология.
С други думи, при промяна на неговите сегменти и неговата структура.
Затова имайте предвид, че след използването на модификаторите,
много трудно можем да се върнем към основният обект.
В следващите уроци, ще разгледаме някои от най-често използваните
и прилагани модификатори в "3D Studio Max".
Тест за преминаване към следващия урок
3350
Могат ли да бъдат приложени повече от един модификатори върху един обект?
Да 10357
Не 10358
Да, но само ако обекта върху който се прилагат е 3D обект 10359
Да, но само ако обекта върху който се прилагат е 2D обект 10360
Въпроси и отговори