Сложни/съставни обекти от типа loft compound objects

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Друг тип съставни обекти са така наречените лофт обекти.
И за да ти ги разгледаме тях ще използваме ето тези линии, които имаме в нашата сцена.
Имаме една произволна крива линия, една права, един кръг и една звезда.
Лофт обектите работят с "shapes", с 2D фигури.
Да започнем с едно копие на тази звезда, с "shift" и преместване.
Само като копие, ОК и ще селектирам тази крива линия.
От "create" панела, от падащото меню отново ще изберем "compound objects".
И оттук имаме достъп до командата loft.
Смисълът на тези loft обекти и изобщо на командата loft е да може по някаква крива линия, да може така се каже да пътува профил, който да описва сечението на тази линия.
Това по-лесно се разбира, когато се види така, че направо да пристъпим към примера.
И така, когато е селектирана тази линия, избираме командата loft, избираме след това бутона "get shape".
Когато активна вече командата "get shape".
И поставям курсора върху някоя от другите фигури, виждате, че курсура да се променя.
Това значи, че това са фигури, които могат да бъдат избрани.
Нека да изберем копието на звездата, което направихме.
Десен бутон, за да приключа командата.
И ето това е новата фигура която получихме.
От 2D фигурите получихме една 3D фигура.
Използвахме кривата линия за път, по който да пътува профила на звездата.
Сега навсякъде сечението на тази фигура е звезда.
Когато селектирам формата, която получихме и да отидем отново в "modify" панела имаме достъп до параметрите на тази лофт фигура.
Като в roll out, skin parameters.
Имаме възможност за контрол на тази заобленост, която получаваме от новият профил.
Която се контролира от "path shape", а от "shape steps" всъщност контролиране сегментите на цялата линия.
Докато все още е селектирам на нашата фигура виждате, че нейният тип вече е сменен на лофт.
И ако кликна върху ето тази стрелка в началото, се отварят двата контрола за лофт на фигурата и на пътеката, по която се движи профила ни.
Aко изберем отново "shape" в един от двата края на фигурата ще можем да селектираме профила който използвахме първоначално, като тук искам да обърна внимание, че този профил все още динамичен.
Ако в момента скалираме този профил по X и Y виждате, че цялата фигура се променят динамично.
Да преместим тази фигура настрани.
Този споин, който сме използвали за път, по който се движи профила виждате, че се запази като отделен елемент и те също не са променени.
Отново ще ги преместя и тях.
Ще направим на практика същото с ето тези две линии.
Ще използваме тази права линия, за път и кръгът за профил.
Селектирам линията.
Отново отиваме в "compound objects", "loft".
И с "get shape" избирам кръга.
Току-що получих цилиндър, десен бутон, за да приключи командата.
Докато я селектиран отивам в "modify" панела.
Това, което забелязахме е че, когато кръга пътува по тази права линия образува цилиндър.
Но това, което може да промени в "loft" обекта е да кажа на тази фигура, че когато стигне 100% от дължината си да използва друга фигура.
Като прехода между двете да бъде плавен.
Тук отново можем да контролираме плавността на повърхността с тези два параметъра, "shapes steps" и "path steps".
Tака получаваме ето тази фигура.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какво е основното приложение на loft compound objects?
Да профилира дадена линия с избор на 2D фигура за профилиращ обект
Да изрязва от един 3D обект друг 3D обект
Да обединява два 3D обекта
Да извива съществуващ 2D обект

Въпроси и отговори

  • Къде греша

    Bleack3:

    Здравейте, не мога да разбера къде греша, но преминаването към втората фигура ми я започва от долу нагоре, а не обратното. Благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мисля че ще се промени ако смениш последователността на избора на вторичнит ефигури - звездата и кръга, при правенето на лофт обекта. Също така има значение и в каква посока си изчертал линията по-която се движи профила - от страната на първата точка на линията е началото.

    Bleack3:

    БЛАГОДАРЯ

  • Защо се получава тази грешка с Loft?

    :

    Здравейте, бихте ли обяснили защо командата LOFT усуква втората форма при прехода - експериментално установих че завъртането е на 60 градуса- тази грешка я дава и на версия 2016 на Макс Второто ми питане е относно туулбара - незнам ,какво активирам ,но често се случва туулбара да стане в тъмен цвят ,при което се налага да рестартирам от тоолбарите. Благодаря :)

    Ивайло Искренов:

    Здравей, това завъртане по принцип се получава, когато завъртиш втората съставна фигура, а ако не е завъртяна би трябвало да са в едно направление. Пробвай когато е селектирана фигурата да избереш бутона Reset и така би трябвало да се върнат в първоначалното положение, без завъртане. Възможно е да се получава и този дефект от някакво манипулиране на самите съставни форми - ако не се получи по горепосоченият метод, пробвай с нови шейпове, да видим дали ще се появи пак. Относно тулбара - не знам какво може да го причинява и при мен става по някога, но обикновено когато мина с мишката отгоре, бутоните се появяват отново :(

    :

    Здравейте,опитах с различни форми но резултата е същия

    :

    тук се получи,може би самата форма с вдлъбванията има проблем с геометрията

    :

    Префод между трите форми

    :

    извода,който правя до момента е че всяка форма постината чрез добавяне на други форми и изрязване дава "усукване". Ако редактирането на формата е само на ниво преместване на точки всичко е наред. Незнам само кое не е наред в геометрията полученачрез пресичане на два сплайна и изрязване с булеан.

    :

    :

    Опитах и с позицията на начална точка да бъде еднаква за двете окръжност - няма промяна

    :

    Здравейте,извода до който достигнах за плавното преминаване на формите с използването на LOFT е следния : - необходимо е формите да бъдат абсолютно симетрични - началните им точки да съвпада (First point )

    :

    При несимтрични форми,за да избегнем усукването може би ръчно трябва да я завъртим