Начини за точно измерване в 3Ds Max

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео ще разгледаме няколко метода за точно измерване в "max".
В сцената имаме два куба и една хедра.
Кубовете са еднакви и са с големина 30 по 30 по 30 сантиметра.
Когато работим със стандартни примитиви имаме достъп до тази информация.
И може много лесно да проверим, какъв всъщност е размерът на обекта.
Когато обаче по-късно се занимаем с моделирането ще видим, че реално нямаме достъп до тази информация вече.
Това става, когато обектите са превърнати в редактируема геометрия "editable poly".
Вече имаме достъп до инструментите за моделиране на този обект.
Но нямаме достъп за размерите.
Ако искаме да видим габаритните размери на този обект можем да го направим докато е селектиран.
в последният табулатор, "utilities".
С помощта на инструмента "measure".
Инструмента "measure" ни дава габаритните размери на обекта.
Ако обаче искаме да измери нещо по-прецизно.
Или нещо, което не е свързано с габаритния размер например искаме да измерим дължината на ето този ръб.
От тук до тук на тази хедра.
Няма да можем да го направим с инструмента "measure".
тъй като той ни дава размерът на баунтинг бокса и габаритните размери, които взема в сцената целият обект.
Как можем да премерим това точно разстояние? Можем да го направим по два метода.
Първият е с командата "measure distance" от менюто "tools".
Когато е активна командата просто трябва да кликна в началната и крайната точка и ще видя тази дистанциа.
Но, за да съм сигурен, че кликвам в точният край и начало на тази линия ще активирам и "3d snapping".
Kогато кликна веднъж, виждате началната точка вече е маркирана и курсора има постоянна връзка с тази пунктирана линия с първоначалната точка.
Когато клекна във втората точка.
Вижте, как се променят цифрите и как излиза информацията долу, под информация за координатите.
Това е нашата дистанция, 14,18 хилядни сантиметра.
Друг вариант, който може да използваме заточва измерване с помощта на "helper".
Който се намира в "create" таблатура на командния панел.
A хелперите се намират в ето този бутон, "helpers".
Инструмента, които ни трябва тук е "tape", рулетката.
В момента обръщам внимание, че "3d snapping" все още ми е включен.
Реално трябва да направя същата операция, да посоча първоначалната точка.
Но този път с кликване и задържане трябва да посоча крайната точка.
За разлика от предишния път, когато кликвах в началната и крайната точка тук, кликвам на първоначалната и влача до следващата.
Виждате, че дължината, която измерихме е абсолютно същата както с предишната инструмент.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какви стойности дава командата Utilities->Measure?
Габаритните размери на обекта
Предварително избран размер
Разстоянието на което е бил преместен обекта
На какво разстояние е обекта от неговият най-близък съседен обект

Въпроси и отговори