Заобляне със скосяване

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В следващите няколко урока, ще се запознаем с различни начини за заобляне на обекта в "3ds Max".
Първият метод, който ще разгледаме е заобляне с "Chamfer" или това е със скосяване.
Нека да направим един стандартен примитив "Box".
Да бъде с размери 50/50/50.
По един сегмента за момента е достатъчно.
Активна команда за преместване "W".
Десен бутон върху спинера по "Х".
Десен бутон по спинера на "Y".
По този начин ще центрираме нашия куб, в средата на координатната система.
Активираме "Edged Faces".
За да виждаме ръбовете.
Минаваме на "High Quality", без сенки.
Ще копирам тази фигура още веднъж.
"Shift" и преместване по "X".
Като копие.
Първата фигура ще я конвертираме в "Editable Poly".
Преминаваме в ниво на селекция ръбове.
Нека да заоблим всички ръбове на тази фигура.
Ще ги селектирам с "Ctrl - A".
С "Alt - Q" ще изолирам селекцията и така ще виждам само "Box - 1" първата фигура върху, която работим.
При този начин на заобляне с "Chamfer" или със скосяване.
Хубаво е да сте сигурни, че това е една от последните операции, които ще правите тъй като в много случаи тя не може да се върне или поне е това нещо не става лесно.
Тъй като елементите, които добавяме става част от геометрията на обекта.
Стартирането на тази команда всъщност става с бутона "Chamfer".
"Settings" на "Chamfer".
Тук отново имаме няколко опции, които да разгледаме.
Приближаваме, за да виждаме този ръб, където се пресичат три ръба от нашата геометрия.
Имаме първо типа на нашият "Chamfer".
Типа може да бъде стандартен или "Quad Chamfer", което значи, както можем да видим и по иконката отпред, е че при пресичането на ръбовете в стандартния "Chamfer" ще се получи фигура, която е триъгълник.
Както се вижда тук, а при "Quad Chamfer" тази фигура ще бъде разделена на четириъгълници.
Което е доста полезно в някои случаи.
За момента ще работим с "Quad Chamfer".
Този параметър определя, колко да бъде голямо заоблянето.
Скосяването, както виждате може да изглежда като рязко отсичане на тези ръбове.
Тези ръбове всъщност не са изобщо заоблени в момента.
Това нещо се влияе от този параметър, който е "Edge Tansion".
Когато е 1, скосяването е рязко.
Когато това нещо се намалява към 0,50 имаме възможно най симетричното заобляне.
За да се види това заобляне най-ясно, трябва да увеличим броя на сегментите.
Нека да намалим тази стойността, за да видим всъщност какво става и при по-малки стойности.
Виждате как това нещо променя само те заобляне.
Аз ще го оставя на 0,50.
И даваме "OK".
Това е едно от заоблянията с "Chamfer" като инструмент на "Convert to Editable Poly".
Излизаме от изолираната селекция с този бутон.
Излизаме от ниво на селекция, ръбове.
Селектираме следващата фигура.
Копираме я още веднъж.
Като копие.
В първата фигура отново, за да имам достъп до инструментите, с които да работим ще конвертираме в "Convert to Editable Poly".
Искам само да ви покажа, че когато се наложи да скосяваме само един ръб или да заобляме само един ръб по този метод, това нещо почти винаги води до появяването на деформации, които не са препоръчителни да ги има в обекта.
Тъй като следващото модифициране и премоделиране ще бъде затруднено.
В нашия случай това не е толкова
голям проблем, но имайте предвид, че заоблянето по този начин променя геометрията и много често води до образуването на деформации.
Да разгледаме следващата фигура.
Тя е копие на предишните, но този път искам да направя същото, което направихме със заоблянето но този път с модификатор.
Ние за модификатори не сме говорили още, но реално няма нищо сложно там и не е толкова страшно да ги споменем сега.
Модификатори всъщност са нещо като глобална трансформация за обекта.
По-подробно ще говорим и разгледаме доста от тях в този списък.
В случая искам да разгледам модификатора "Chamfer".
Ще говорим за конструкцията и за това какво правят модификаторите.
Просто искам да ви покажа, че това нещо го има и налично като модификатор.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Може ли 3D обект да бъде заоблен с командата Chamfer?
Да
Не
Да, само ако преди това е използван Turbosmooth
Не, заоблянето е възможно само с Turbosmooth