Специфични точки за „захващане“ на обекти при 2 и 2,5D snap

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте.
В предишният урок разгледахме как работи "snapping" в 3D пространството с помощта на бутона за "3d snap".
В това видео ще се опитаме да поясним как работи 2 и 2,5D snapping в тази проста сцена.
За момента ще направя активни характерните точки "endpoint" и "midpoint".
За момента, мисля, че само те ми трябват.
Ако ми трябва други характерни точки, винаги мога да се върна към това меню.
Припомням от предишният урок, че когато използваме "3D snapping" можем да захващаме характерни точки от един обект и да го преместваме до характерна точка на друг обект, независимо къде се намират те в пространството.
Когато е активирана обаче другата възможност за "2d snapping" кликликвам и задържам върху този бутон с "3d snapping" и избирам възможността 2.
В този случай ще мога да захващам само от точки от тези типови точки, които съм избрал.
Ще мога да ги захващам само тези, които се намират върху конструктивният грид.
С други думи, само тези, които имат координата по "z" 0.
С други думи, ако искам да захвана някоя от горни точки на ето този паралелепипед и да я преместя обекта под някоя от тези характерни точки отгоре, няма да мога.
Мога да захващам само долните точки, които в момента лежат върху този грид.
Изключвам за малко командата за "snapping" със "s" от клавиатурата.
Правя командата за преместване активна с "w" от клавиатурата и селектирам този обект, премествам го малко по "z".
Oтново правя командата за snap активна с "s" от клавиатурата.
И така.
С други думи, този обект в момента няма характера точка, който да лежи на този грид.
Което значи, че не мога да захвана нищо от него и да го използвам за неговото преместване.
Ще изтрия този паралелепипед, който в момента е селектиран с delete от клавиатурата.
Ще преместя този паралелепипед.
Да бъде преместен спрямо този другият, по ето този външният ръб.
Но, за да го направя по-коректно и по-лесно, и да не научавам от този изглед ще го направя в "top view".
top view, "alt и w".
alt и w Защо използвах 2D snapping, а не 3D snapping в случая, защото с 2D snapping съм сигурен, че в този изглед не съм преместил ето този обект по височина.
Защото можеше да прихване, която и да е от тези крайни точки, тази или тази долната с горната.
В изгледа те се проектират в една и съща точка така, че не съм сигурен, коя от точките с коя ще се прихване.
И може да се получи така, че този паралелепипед, да бъде ето така.
Виждате, че в top view това нещо не се отразява и не се променя.
Затова използвам 2D snapping, за да съм сигурен, че не премествам обектите по височина и обикновено го ползвам в "top view".
И така.
За следващият тип прихващане, който е 2,5 D snapping е малко по-различно.
Тъй като той има за цел не да се използва при преместване на обектите, а по-скоро да се използва при създаването на обектите.
Ще ви покажа в следният пример: виждаме, че тук двата паралелепипеда са очевидно различни по големина.
Да предположим, че ми трябва контур, който да очертае ето този профил.
Може би да кажем, че това е някаква стена, на която трябва да направя очертанието по външната част.
Ако започна да описвам линия, ние още не сме говорили за "shape" в 3D Studio Max.
Но просто ще използвам, за да онагледим примера, а пък и няма нищо сложно в това.
Натискам ctrl и десен бутон на мишката и ще стартирам командата "line".
Aко използвам 3D snapping и започна да селектирам тези линии виждате в перспектива съвсем ясно как линията, която описах е със прихващане на произволна точка по ето тази височина.
С други думи с 3D snapping това нещо не мога да го направя, тъй като искам всички точки да са ми в една равнина.
Ще изтрия тази линия, която създадох или поросто ще я преместя настрани, ще деактивирам snap и просто ще я дръпна настрани.
Ще направя активен отново top view и ще активирам нова команда за създаване на линия, ctrl и десен бутон, line.
И ще активирам командата за създаване на линия с 2,5 D snapping.
Сега, когато е активна вече тази команда и отново имам същите характерни точки, с кликването и описването на контура с този тип snapping винаги си гарантирам, че линията, която описвам ще бъде върху конструктивният грид.