Създаване на дневна система

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Нека да видим в това видео, как се създава дневна система, която можем да използваме за осветяване на екстериори.
Досега използвахме "Arnold" светлини за това нещо.
Също така можем да вметнем, че за осветяването на определен обект, без значение дали е екстериор, или продукт.
Винаги може да има много решения.
Въпроса е ние да изберем едно, което да работи добре за нашата сцена и да можем да го управляваме.
В случая ще ви покажа алтернатива на осветяване на екстериор с дневна система.
Това става с фотометричните светлини на "3ds Max".
Ще използваме "Sun Positioner".
Понеже той се поддържа от "Arnold".
Кликвам върху бутона "Sun Positioner" и в "Top View" кликвам и влача, за да определя големината на компаса, който виждам в "Viewport".
Този компас съответно показва посоките на света.
След малко ще видим защо това е важно.
А когато пусна и придвижвам мишката, определям посоката на север.
Когато избера кликвам веднъж и със следващото придвижване на мишката избира височината на слънцето.
В нито един от "Viewport" в момента не го виждам, но това е параметър, който можем да видим как се променя от "Distance".
Този параметър, след това също можем да го променяме.
Когато избера, кликвам още веднъж и дневната система вече е поставена и работи в нашата сцена.
Десен бутон, за да приключа командата по създаването на нова система.
Нека да селектираме компаса.
Вече имаме достъп до параметрите на тази система, чрез селектирането на компаса.
В тази дневна система можем компаса да го скриваме или показваме.
Допълнително можем и да коригираме височината на слънцето.
За момента нека остане така.
Другото нещо, което можем да изберем е реално време и място, които биха отговаряли на съответното слънцестоене, според мястото и час, който сме задали.
Това е локацията.
Това са датата и час.
С промяната на час променяме и позицията на слънцето.
Това нещо е доста важно и сега ще ви покажа защо.
Само още една корекция, която можем да въвеждаме тук, когато позицията на слънцето така не ни харесва можем да завъртаме, с командата за завъртане самия компас.
По този начин променяме положението и посоката на слънчевите лъчи.
Да направим така един тестов "Render".
Бонусът на тази система, е че тя идва с физическо небе, което можем да видим в околната среда.
С "8" от клавиатурата.
Добавено е "Physical Sun & Sky".
Също така, ако променим позицията на слънцето.
Небето е динамично свързано с него и интензитета и цвета на осветлението, и на фона, на небето фактически се променят спрямо позицията на слънцето.
Да клонираме този прозорец.
Да променим позицията на слънцето.
От часa например ще зададем 20 час.
Да направим така един тестов "Render".
Виждате как при залеза интензитета на осветлението е съвсем различен.
Както и цвета на околната среда и на небето също.
Ще разгледаме в следващия урок един друг интересен случай при използването на фотометричните светлина "3ds Max".
С използването на светлини, които светят във форма, така наречените "Es" светлини.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За дневната система – Daylight system е вярно следното твърдение:
Интензитетът на слънцето се променя автоматично в зависимост от положението му спрямо хоризонта
Тя е насочена светлина, при която светлинните лъчи се разпространяват във вид на конус
Тип сферична светлина, която може да бъде само тип “target”
Интензитетът на слънцето е постоянен