Упражнение – Chess clock

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Нека да направим и часовниците, които са към този дъска.
В следващия модул ще направим и фигурите.
Ще премина в изглед с четирите прозореца.
В "Top View" отново ще започна със стандартен примитив.
"Box" Без значение, с какви размери започвам.
След като направя фигурата, в "Modify" панела ще променя размерите.
10 сантиметра.
На 26 сантиметра.
На 14 сантиметра.
Ще мина в "Perspective".
"Alt - W", "Alt - Q" - за изолирана селекция.
Това е кутийката, от която ще започнем.
Десен бутон и "Convert To" - "Convert to Editable Poly".
Нямаме кой знае колко за моделиране, ще започнем от предната част.
Ще преминаваме от общата, най-голямата част към по-малките детайли.
Ще започнем от предната част с един "Insert".
След това един "Extrude".
На минус едно.
След това ще продължим с нов стандартен примитив, който да бъде един цилиндър.
Който ще го изчертая с "AutoGrid", направо върху тази повърхност.
Радиусът ще го направя да е 5.
Това което ще направя допълнително е сегментите по височина да ги направя възможно най-малки.
Число десен бутон върху този "Spinner".
Ще увелича малко страните, за да бъде малко по заоблен.
Височината в случая няма никакво значение.
Ще мина в "Top View", за да го позиционирам малко по-добре, ако се налага.
Ще мина в "Front View" с "F" от клавиатурата, за да го позиционирам и по височина.
Тук разбира се работя на око.
С "Shift" и преместване по "X" ще го копирам още веднъж.
Оставяме да бъде само копие, "ОК".
"P" за да преминем в "Perspective View".
Искам да заоблим още малко тези части, затова ще увеличим сегментите на 64.
Ще направя, за всеки случай, по едно копие на тези два обекта с "Shift" и преместване, само като копия.
Понеже тези два обекта искам да ги използвам като обекти за "Boolean" операции.
Ще мина отново в "Top View", където да преместя тези два цилиндъра малко по-навътре.
Отново "Perspective View".
Ще използвам този обект като "Compound Object" "ProBoolean" Отново по подразбиране e "Subtraction".
Избирам "Start Picking" и избирам двата обекта.
Десен бутон.
Ще намаля размера на тези два цилиндъра, защото искам да ги използвам отново.
Ще направя височината им да бъде 0,50 сантиметра.
Ще ги селектирам и ще позиционирам тези два обекта по-добре.
Защото след това върху тях ще приложа материал стъкло.
По-скоро ще ги дръпна още малко назад, защото ще използвам тези фигури, с които ще пресъздам циферблата.
За стъклото можем да ги копираме, но това ще го направим по-късно, когато започнем да работим с материалите.
Всъщност докато сме тук можем да приготвим геометрията за стъклото.
Това нещо ще го направим с "Shift" и преместване.
Отново ще копираме тези два цилиндъра.
С копие като ще ги трансформираме в "Convert To" - "Convert to Editable Poly".
Ще селектирам този полигон и с "Shift" и кликване ще селектирам някое от следващите.
Ще ги изтрия.
Ще изтрия задната част също.
Ще повтаря същата операция и за този обект.
Ще селектирам и двата и ще сменя техният "Wireframe Color".
В "Top View" ще ги преместя само назад.
Да продължим с бутоните за натискаме отгоре, които са отново стандартни примитиви.
Ще започнем с цилиндър, отново "AutoGrid" е включен.
Ще го превърнем в "Convert To" - "Convert to Editable Poly".
"Extrude" на същата част.
Ще направим един свързващ ръб с "Connect".
Ще добавим тук някакъв малък релеф по повърхността с "Bevel".
Ще вдигнем малко този полигон.
В "Top View" ще подравним малко тази фигура.
Ще направя и още едно копие.
Ще запазя връзката между тях да бъде "Instance".
В "Top View" ще направя и основата на тази фигура.
Тя ще е от един правоъгълник, "Ctrl" и десен клик.
"Rectangle" Ще направя контура видим и в "Viewport" и по време на "Render" като искам профила да бъде правоъгълен.
Ще променя тези размери на 0,80 сантиметра и на 0,80 сантиметра.
След това ще го подравня по основната фигура с "Align".
Само по "Z".
"Front View" "P", "Z" Ще групирам всички елементи в нова група.
Наименуваме групата.
Така в следващият модул ще направим и другите фигури в шаха.
Също така, ще приложим и материали върху тях.