Рендериране в реално време (Active Shade)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Казахме, че освен "production rendеring mode" имаме и такъв тип рендериране, което ни позволява да видим определени промени в реално време или това е "ActiveShade Мode".
За разлика от продакшън рендеринг, тук имаме възможност да видим промените, които осъществяваме в стената.
Как се отразяват на рендера в реално време.
Понякога това нещо е доста полезно, особено в началното разработване на стената когато се слагат светлините.
Но, какво всъщност представлява това? Когато стартираме рендерът, той се опресняване, както нормалния продакшън рендер.
И започва да се рендерира.
Когато рендерът завърши, той не е приключил своята работа.
Той продължава да се рендерира.
Не е прогресивно, но все пак ако променим нещо в сцената, то започва да се опреснява наново.
И да се рендерира отново.
Това е доста полезно за първите превюта и за първите сетъпи.
"active shade" рендерингът работи и с промяната на материалите.
За жалост материалният ми редактор не може да се опресни.
Но въпреки това виждате, че когато се приложи нов материал, той автоматично се променя и в "render frame window".
Kоето дава автоматична представа за това, какво се случва в реално време.
Също така, освен с позициите на обектите и материалите това нещо работи и със светлините.
Вижда, че се рендерира активния прозорец, в момента гледам през преспектива, съответна нямам "exposure control", който дa е заснет от камерата Затова всичко е прекалено изгоряло.
Правя това само, за да селектирам светлината.
Отново поглеждам през камерата с "C" И вече, когато променим параметрите на светлината ще видя, че и те динамично се променят.
В зависимост от параметрите, които задавам Също така, това нещо влияе и на интензитета на светлините.
Това е един доста полезен инструмент при първоначалното подреждане на сцената.
Тъй като в реално време виждаме промените, които въвеждаме в нашата сцена.
С този урок ще приключим темата за настройките на рендера и също така с него ще приключим и курса по 3D Studio Max 2018.

Тест за преминаване към следващия урок

 
В ActiveShade режим на рендериране:
виждаме промяната на цвета на светлината
не виждаме динамично промяната на текстурите
не виждаме промяна в изображението при промяната на местоположението на даден обект
не виждаме промяна в изображението при създаване на нов обект

Въпроси и отговори

  • Защо не работи пробния рендер?

    Йордан:

    Какво се прецака,че ми изкарва черен екран като просто правя пробен рендер да видя някоя част как се вижда през рендера.. до снощи нямаше проблем,но от днес ми излизат някакви грешки и ми изписва,че иска да слова камера за рендериране,но каквото и да правя все ми дава черен екран.

    Йордан:

    нещо съм натиснал и сега като тръгна да рендерирам нещо през vray ми е черен екрана,а като сменя през настройките да си е през 3д макса ми рендерира обектите ,но цялата околна среда е черна

    Не знам дали е от значение за рендерирането,но обзавеждането е във стая със таван и под който съм ги скрил да не се виждат,но преди да стане този ''проблем'' дори и така имах околна светлина и нямах черен екран,също така не знам как изведнъж програмата ме пита да избера кой рендер да ползвам( съобщението с грешките,преди не ми се показваше и нямаше проблем).Също искам да кажа,че аз не правя сега финално рендериране със камери и светлени,а просто го пускам да видя как седи обекта,но не знам ,какво съм натиснал или какво е станало ,околната светлина изчезна и аз за да поправя нещата разместих някакви неща в сетинкса на рендера...! Дали няма опция за анулиране на всички настройки под дефолд за рендера,ако това ще оправи проблема,ако това изобщо е проблем? Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, според мен си кликнал на неправилният бутон за рендериране=>

    с кой рендер енджин искаш да рендерираш / какъв е сетъпа на осветлението ти / имаш ли камера / от къде контролираш експоужъра / какво има в оклната среда

    Йордан:

    Здравей с врей, няма осветление и камера! просто е стая без покрив вътре съм сложил мебели и цъкам на чайника на врей за да ми направи един рендер просто да видя как изглежда ,без да съм слагал текстури и каквито и материали по обектите

    Ивайло Искренов:

    Промени цвета на околната среда на сиво, сложи един DomeLIght и една камера и ще получиш този пробен рендер - сега пак се рендерира (ако във фреймбуфера смениш от RGB на Alpha ще видиш, че обектите ти са там), но просто е прекалено тъмно, за да видиш каквото и да било - околната ти среда е черна и нямаш никакви светлини, а рендера всъщност показва взаймодействието на светлината с обектите.