Архитектурни обекти стени и прозорци

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте в това видео ще ви покажа как да използваме стандартните архитектурни обекти врати и прозорци с архитектурните обекти стени ще започнем в тази сцена в която имаме една проста Малина Това са нейните размери 300 на 510 метра Просто ще използвам като референция за да мога лесно да създам стигнете от комар панела вие таблатура геометри пари бутон първият в бокс избирам майка екстендид в предишния урок разгледахме начина на построяването на самите стени след като избера обект ало да знам предварително параметрите с които да бъде ще стане нашата страна това ще бъдат 20 сантиметра 250 сантиметра височина Как да бъде подравнена дебелината на стената спрямо точките които съм избрал масажор да бъде подобрена от дясно В случая за да си обясним работата ще активираме и командата НАП някой следващ уроци ще изясним допълнително тези команди за снап Просто в момента искам да ви покажа едно по-прилична приложение при използването на допълнителни такси турни обекти затова ще използва командата stop десен бутон върху иконата ще определи Кои характерни точки могат да захващам от обектите ще махна greenpoint и ще сложа fan-point.
bg Кой са тези точки от глина които
Къде е вашата работа Ще използвам крайните точки на равнината която сме създали ще говорим по-подробно за стоповете моята просто ще ги използваме Както казах на света да гледам само примера и така командата не е стартирана за започване на изчертаването на стена кликвам веднъж в Ето тази крайна точка когато видя че светят и това затова Данче кликвам клипа носеща жълта точка Трифонов следващата и в последната не съм готов да приключа командата Ще изключа sineups сега отново кликвам върху тази иконка или натискам бутона Тест Коя турата което е същото и сменям изгледана я постна просто да бъде Стандарт Знам виждам сенките така по-лесно се презентират нещата и след това че има готова стената от готовите архитектурни обекти в Макс може вече да добавим и прозорците като допълнителен обект Но преди това ще ти покажа как да вградим в наистина една врата А по принцип начин на забраната на вратите на прозорците е доста подобен затова ще го видим първо в с стандартни архитектурен обект врата който също се избира отстъпваща меню и избираме дорс Това са типовете твърдите аз Ще създам една врата но само за да гледам още по-добре примера така че за момента тази команда която започнахме десен бутон на мишката ще сервирам старата която се дават Мери и ще натисна комитета комбинация от Х това ще направи прозрачна нашата стена само за изгледа и се връщаме какво стандартните обекти врати стартираме командата биотор отново активирам командата Вратите и прозорците защото такива обекти които динамично се свързват със стената и сега ще видим как става това и така ще започна Създаването от някоя характерна точка а това е важно да го споменем защото отказахме вратата и стаята ще бъдат ли е мъчно свързани обекти аз ще използвам някоя характерна точка която ми е удобно де В случая което може би средната точка на тази стена е добра идея но Тя все още няма да ти на десен бутон върху тази иконка и реактивни и следните точки затварям това меню и Ето виждам че вече имам захващане последната точка ще направя в случая вратата където ми е удобно в стената и след това ще я оразмеря ще правите ли ще се премести кликвам в тази характерна точка и влача до друга характерна точка която захващам с мишката което всъщност е края на помещението или на вода и пускам и сега това което трябва да бъде ли с тебе жена мишката е също за дълбочината на вратата по-скоро да го чета на касата която също ще бъде по характер на точка от стената Това е крайната част на стената така касата има същата дебелина като стената кликвам още веднъж и определям височината на вратата клипове остави дъжд Знам че е във формата на звезда на окото прага на вратата но както Ви казах а после да бъде Мишо свързва с стената а Размерите и положението ще ги променим по-късно десен бутон за да приключа създаването на вратата Само искам да вметна за обект е стена ако клавишната комбинация от Ауди хикс не прави полупрозрачна стената тука можете да селектирате не съм готов обичах проходих General таблатура c3a командата която ще го направи на селектирана вратата когато създавахме временно Ще изключа командата снап и да видим параметрите на самата врата Това са нейните параметри оттук можем динамична вечер ги променяме това което е казваш на обаче В случая е че трябва незабележим ето този отвор който ще видите на отдолу Това значи че правилно сме свързали вратата със стената Какво значи това Това значи че когато отвори вратата Какво да става с Ето този параметър Оупън реално ще виждам отвор bTV на командата за преместване и този отвор ще се мести където всъщност е вратата е ли това значи динамичното свързване на двата обекта да направим по същата система и Един прозорец от наводнението кредит ще изберем вродените обекти window като аз ще избера отново пилотът Photo Ще видим първо командата stop ще захвана Ето тази характерна точка Фифа ми влача до друга характерна точка пускам определям дълбочината ще си дължината на стената и за височина използваната характерна точен което е средата на сцената клиповете да се мотам изключвам момента знам пенеста за деца от параметрите на самия обект определям Как изглежда семейство зорец той отново е динамично свързан със стената и така в този рог видяхме Как можем да създаваме dotnet архитектурни обекти врати и прозорци които да бъдат динамично свързани с други стандартни обекти в Макс в следващите урок ще се запознаем по-подробно с маркирането и метенето на обекти

Въпроси и отговори

  • Как да коригирам размера на стените, след като съм го направил?

    Йордан:

    Как след като съм направил стената и искам даден участък на стената да е по ниска или по висока? Да кажем имам височина 240см и дадена стая (баня) искам да бъде 280см или след като съм направил целият етаж (стени,прозорци,врати,парапети и тн. изведнъж решавам че цялостната стена на етажа се повдига да речем с 20 см?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, как си направил съществуващата стена? Ако си използвал Extrude модификатора и си започнал от линия, увеличи / намали стойността в Amount и ще получиш резуктата. Ако вече си я конвертирал в Editable Poly селектирай само най-горните вертекси и ги премести по височина, с отстъпа който искаш.

    Йордан:

    Привет! Ами за момента не съм направил нищо,но ми стана любопитно дали е като при скетчъп... да сложиш граница с линия(черта) на обекта който с хващане и местене на мишката той става или по нисък, по висок,по голям( като на принципа като се направи cube и се прави височината му) Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Малко по различно работят тук нещата, но имаш контрол върху тези параметри и може да се променят след завършването на обекта.

  • Как да направя троен прозорец?

    Ирена Дончева:

    Опитах всички видове и начини, които ми хрумнаха, но не се получава. Трябва да направя голям прозорец, който има средна част и 2 странични отваряеми крила. Правих 3 прозореца, атачвах ги, обединявах ги в група, но ми се обърква геометрията на стената и (особено при местенето) се получават много линии вътре в нея. Визуално ги направих добре, приложих материал на рамката и стъкло и на рендера при изолирана селекция се виждаха идеално, но като направя рендер на стаята прозореца изчезва, не се вижда на рендера и не е прозрачен където има стъкло. Предполагам, че е от обърканата геометрия на стената. Помогнете как да го направя този троен прозорец, моля.

    Ирена Дончева:

    Всъщност помъчих се още и сведох проблема до там, че успях да направя троен прозорецкакто искам, но съм задала ширина на рамката около стъклото 9 см. Та като селектирам само тези части като полигони материала за тях се прилага на целия прозорец и той става бял (включително и стъклото, макар че то не е маркирано. Детачвах, маркирах отделно, но не се получава да задам 2 различни материала на готовия Pivot прозорец. Когато приложа стъкло върху полигона на стъклото то си става прозрачно и се вижда пейзажа отзад, но тогава тази рамка изглежда черна и полупрозрачна. Та как да приложа бал материал върху рамката около стъклото?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако можеш да приложиш един screenshot на проблема ще е много полезно, за да видим какво точно става и да можем да локализираме проблема. Иначе не би трябвало да има никакъв проблем с прилагането на материалите, особено ако са детачнати и са различни обекти. Направи стъклото обемен обект (да има малка дебелина), за да не се окаже че това което виждаш е опъката страна на полигоните и за това да се рендерират в черно.

    Ирена Дончева:

    Здравейте! Използвам гатавите прозорци в МАХ които са динамично свързани. Уж детачнах стъклата, а като приложа стъкло само върху тях целия прозорец става стъклен и плътните части са като огледало както е на рендера. Когато приложа бял материал само върху рамката и стъклото побелява все - едно са си един обект. Аз не съм правила прозорците и си мислех дали не е в това проблема и готовите врати и прозорци да не могат да се детачват Това е първото, което правя и може просто да не съм го направила както трябва. Предварително благодаря за насоките! http://prikachi.com/images.php?images/497/9291497x.jpg http://prikachi.com/images.php?images/498/9291498x.jpg

    Ирена Дончева:

    Сега пак опитах с единия прозорец - отново детачнах стъклото с отделно име, за да съм сигурна, че е станало и го проверих, че е отделно, но като приложа стъкло само към стъклото става прозрачна и рамката. Когато маркирам касата на прозореца всичко става бяло, макар че стъклото не е маркирано и е с отделно име.

    Ирена Дончева:

    Да напиша все-пак за другите като мен дето ще се мъчат - може да се прилагат различни материали върху различните части на прозореца (вече си мислех, че щом е готов не може да се разделя. Оказа се, че съм детачвала само предното стъкло и затова е бил такъв ефекта, а стъклата са 2. Като се детачне и задното вече няма проблем.