Получаване на профилни обекти с модификаторите “Bevel Profile and Sweep”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Следващите два модификатора, с които ще се запознаем са "Bevel Profile" и "Sweep".
И двата модификатора са профилиращи и се използват много често за правенето на рамки.
Ние ще разгледаме тази сцена, в която ще направим един корниз с различни профили.
Ще използвам ето този "Rectangle" за общия габарит на корниза.
Първо маркирам обекта върху, който искам да приложа модификатора.
Намирам модификатора в листа.
В неговият "Classic" виждам, че имам бутон "Pick Profile".
Избирам бутона и след това селектирам профила.
Като контур, който може да бъде избран виждате, когато мишката ми е върху него как се променя.
Избирам го.
Това в автоматиочно профилира правоъгълника, който имахме.
Да приложим същият модификатори върху другите обекти.
Виждате вече приликата и с "Loft" обектите.
За разлика от тях, обаче където имах контрол и върху профила и върху контура, по който профила пътува.
Тук нямам такъв контрол, което рефлектира върху заоблеността на обекта.
Нека да го видим това в следващия пример, когато приложим "Bevel Profile" върху кръг.
Отново ще избера някой от профилите, които вече сме създали, без значение кой.
Това заобляне, за което говорим, че не може да се контролира са броят на ето тези сегменти.
Следващият профилен модификатор, който ще разгледаме е модификатора "Sweep".
Отново селектирам линията, върху която искам да приложа модификатора.
За разлика от предишния модификатор тук с прилагането на модификатора, вече виждам че профилът е профилиран.
Начина, по който става това всъщност е с помощта на вградените сечения, които има и по подразбиране започва с ето това "Angle".
От това падащо меню можем да изберем и други, които са доста често използвани.
Това което според мен прави този модификатор по-мощен от предишният е освен тези вградени сечения и възможността отново да избираме профил, който сме създали предварително.
Тук дори като допълнение можем да избираме "Offset" на фигурата.
Всъщност на самото сечение и нейното подравняване спрямо линията.
Това бяха профилните модификатори "Bevel Profile" и "Sweep", а в следващият урок ще видим как работят "What is" и "Twist".

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кой от изброените модификатори има възможност за избор на стандартен профил в неговите собствени параметри?
Sweep
Bevel Profile
Lathe
Extrude

Въпроси и отговори

  • Как да контролираме осета на профила, след като сме приложили Bevel Profile?

    Hristo Gyuzelev:

    Оказа се, че може да се контролира овсета на фигурата и с модификатора Bevel Profile, както при Sweep. След прилагането на модификатора, избираме от модифай стака модификатора, и от падащото меню селектираме Profile Gizmo, Select and Move и движим гизмото само по Х, така се контролира Offset. Успех

    Ивайло Искренов:

    Повечето модификатори имат собствено гизмо или собствена "мрежа" в която действат и те могат да се преместват, но не винаги ефекта е това което искаме - може геометрията да развали структурата си и параметрите на самият модификатор след това да не работят както очакваме (може да пробваш с Bend върху цилиндър).

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря за пояснението