Работа с файлове – Import, Export

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Понякога се налага работен файл от една програма да бъде прехвърлен в "3D Studio Max".
След това дори да бъде прехвърлен в трета програма за доработване.
Това нещо е възможно "3D Studio Max", с командите импорт и експорт.
Реално можем да използваме два варианта на импортване или на вкарване на вече запазени файлове в "max".
Един вариант, ако вкараме сцени, които са запазени и съхранени в "3D Studio Max".
Другия вариант, ако използваме такива файлове, които са захранени в друг софтуер.
Ако използваме файлове, които са съхранение в друг софтуер, например "autoCAD", тогава използваме командата импорт.
Тогава използваме файлове, които не са съхранени в "3D Studio Max".
Намираме файла, който ще импортваме, посочваме го.
Тук само искам да вметна, че специално за импортиране на файлове от "autoCAD" има две възможности за избор при импортване.
Eдинияt вариант е да изберем "autoCAD drawing".
Другият вариант е "legacy autoCAD".
В първият вариант имаме по-голям контрол на опциите, които имаме при смъкване на сцената така, че ще го избера него.
И ще дам "open".
Излиза ето това меню, на което няма да се спираме подробно.
Ще дам "ok".
Това са обектите, които са изчертани в "autoCAD".
Те нямат никакви материали и са изчертани с черен цвят в "autoCAD", затова и тук така се появяват.
Но това което е важно да споменем е, че те са импортват или се появят в нашата сцена по координатите, които са имали в предишен файл.
Другият вариант за импортване на обект е отново през менюто импорт.
Само, че този път, искаме да вмъкнем сцена, която е създадена в "3D Studio Max", в такъв случай използва командата "merge".
Да присъедини към тази текуща сцена, дълга стена, която вече е направена и запазена в "3D Studio Max".
Ще използваме ето този файл, който е "cube", давам Open.
Излиза ето това допълнително меню, в което има различни опции.
Най-важното, от които е да изберем кои обекти да бъдат импортнати, тъй като в този файл може да имам повече от един обекта.
Ето това реално е списъкът, в който ако са повече от един ще се появят тук подредени.
За да "import" всички мога да ги селектирам или избирателно с "ctrl", или последователно с "shift", или просто да кликна на all.
И да дам "ok".
Tогава всички обекти, които присъстват в сцената, ще бъдат вкарани.
"alt" и среден бутон на мишката, завърта ме изгледа около селекцията.
Ще изтрия тези обекти, които вкарахме от "autoCAD".
В случай, че трябва да прехвърлим обекти от "3D Studio Max" към друга програма за допълнителна обработка.
Това нещо го правим през менюто "export".
Отново от менюто "file", "export" и командата "export".
Намираме мястото, където искам да запазим файла.
Въвеждаме името, избираме типа на обекта, който искаме да експортираме.
Тук е важно да се изберете такъв файлов формат, който програмата, в която ще се използва файла, който ще импортваме, да го поддържа и да може да се импортне.
Затова, най-често използвания файл формат е "obj".
В случая и аз така ще го запазя, с "obj" и "save".
Тук за момента не се налага нищо да бъде променяно, даваме експорт.
Излиза следващото меню, което ни показва, че всичко е експортнато без никакви грешки и давам "done".
Tук имаме възможността, както и при запазването с "save selected", тук можем да експортен само селектиран обект.
След като вече е маркиран, менюто файл, "export", "export selected".
Отново място, където ще го запазим.
Името, с което ще бъде запазен и типа на обекта.
Експорт.
Никакви грешки не дава при експорта, всичко е минало, както трябва, "done".

Тест за преминаване към следващия урок

 
С коя команда можем да „вмъкнем“ файл, който е направен в програма различна от 3Ds Max?
Import
Merge
Export
Insert file

Въпроси и отговори

  • Как да импортирам 2D разпределение от AutoCAD и да променя височината и дебелината на стените, за да получа 3D разпределение?

    Maria B:

    Здравейте, мога ли да импортирам 2D разпределение от AutoCad и да променя височината и дебелината на стените, за да получа 3D разпределение?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, относно самото импортиране на обекти от AutoCAD в 3ds Max, може да прегледаш тази и тази. След като ги импортнеш правилно, след това може да ги селектираш и конвертираш в Editable Spline и са работиш с тях, като с нормални криви и с инструментите, който има за това в Мах. След като ги промениш както искаш може отгоре да приложиш Extrude и да ги превърнеш в 3d обекти. За работа с 2d обекти в Мах, може да гледаш уроците от Модул 3 в курса.

    Eva Alexandrova:

    В първия линк е отговорено, че само 3д обекти от Autocad могат да се импортират в max спазвайки определени стъпки. Да разбирам, че 2d начертано разпеделение не може да се импортне в max и от него да се изгради 3d модела, така ли?

    Ивo:

    Здравей Ева, в първият линк примера е с 3D обект от AutoCAD, но не е задължително да е обемен - ако имаш линия (контура на помещение например) също може да го импортнеш по този метод в Мах и да го използваш там като "подложка" за снапване или ако са затворени криви, може да използваш направо Extrude върху импортнатите криви.

    Eva Alexandrova:

    Благодаря! Да, бях пробвала с един dwg файл, но не стана и затова писах този коментар. Явно нещо не му хареса, защото имаше много неща на него. Като пробвах на нов файл само с 5-6 полилинии стана. Благодаря за отговора.