Arnold светлини – Дисков, Точков и Правоъгълен светлинен източник

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Да се върнем към видовете осветителни тела, тъй като в това видео ще разгледаме освен "Point light" и още два типа.
"Disc" и "Quad".
Tе са доста подобни, затова ще ги съчетаем в едно видео.
А тази светлина, просто ще я преместя и ще изключа.
Ще създадем една нова светлина, която отново е "Arnold".
Която да е от типа "Disc" като отново ще избера типа, по време на създаването на светлината.
Обърнете внимание, че при започването на създаването на нова светлина, тя напрактика помни предишните, старите параметри, на последната светлина, която сме създавали.
Това означава, че тя по подразбиране в момента ще се създаде изключена.
Променяме това нещо.
Нека да бъде включена, нека да има "Targeted" и да бъде от типа "Disc".
Другите параметри, за момента няма да ги променя.
След като имат "Targeted", създаването на светлината е с кликване и влачене.
С кликването определяме място на осветителното тяло, а с влаченето определяме позицията на "Target".
Десен бутон, за да приключим командата по създаването.
Ще направим един тестов рендер.
Това е резултатът, който получаваме с тази светлина.
Да дублираме отново прозореца.
Нека да преместим светлинният източник по-далече.
Извода от това, което виждаме, е че светлините по подразбиране са затихващи.
С други думи, колкото по-близо са до обекта толкова по-силно светят и колкото по-далече са толкова по-слабо.
Да върнем светлината по-близо до обекта.
Защо светлината се казва "Disc" в случая? Защото светлинният сноп всъщност се излъчва от диск.
Да променим тази светлина в "Quad".
Разликата в тази светлина и предишната, е че тук светлинния сноп се излъчва от този правоъгълник.
Това са размерите му, които могат да се променят и коригират.
В допълнение, тази светлина може да бъде и от типа "Portal".
Това ще го разгледаме, в някое от следващите видеа и ще поясним кога и къде се използва това нещо.
Това са основните параметри на светлините и първите три основни типа светлини.
В следващото видео, ще разгледаме прожекторен тип светлина от типа "Spotlight".

Тест за преминаване към следващия урок

 
За светлината тип Point е вярно следното твърдение:
Tип сферична светлина, която свети във всички посоки
Tя е насочена светлина с "target"
Tя е насочена светлина, при която светлинните лъчи са успоредни
Tя е светлина която не може да хвърля сянка (използва се само за общо осветяване)