Примерни настройки за качествено рендериране

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Нека в това видео да направим настройките за финален "render".
Като това са резултатите, които имахме с "medium" настройките.
За финалният рендер първо ще променя резолюцията.
Тук може така да я оставите, аз за момента ще избера по-скоро средния вариант на резолюцията.
Според това, какво искате и в какви параметри рендерирате, може да изберете тази резолюция, аз ще оставя на 1280 по 720.
От големината на "buckets" ще ги променя на 24.
В основните настройки ще завиша глобално качеството на този параметър като го направя 6.
Тук относно финалните настройки, това нещо доста зависи от това с каква машина работите и с какво време разполагате за рендериране.
Разбира се, може да отидете над тези параметри, които ви предлага в момента.
Просто експериментирайте за вашата машина и вижте как влияят тези числа на времето за рендериране на вашия компютър.
За момента увеличавам глобално това число на 6.
"diffuse" и "specular" на 4, още едно кликване.
С тези параметри ще направим още един тестов рендер.
Това е резултата, който имаме с настройките за финален рендер.
Радарът е доста чист, няма никакъв шум.
Приходите са доста плавни, дори в ранните повърхности няма никакви петна.
Но в случая, времето за рендериране е 12 минути и 45 секунди.
Имайте предвид, че при по-сложна сцена с по-сложно осветление това нещо може да е в пъти по-високо.
Но тук пак казвам трябва да експериментирате с тези настройки според машината която използвате.
Може да се окаже, че медиум настройките, които създаваме в предишното видео съвсем успешно може да използвате като финални и за вашите сцени с по-слаб компютър.
Но там пак е въпрос на това, какво е задоволително качество.
Какво се цели, каква машина използвате и какъв компромис можете да правите в баланса между времето и качеството.
С така въведените параметри ще запазим този присет.
А за самото зареждане на присетите, ще ви го покажа в празна сцена.
Това са си настройките по подразбиране.
Да предположим, че тук работим в някаква сцена.
За "loading" на присетите, които сме създали отново сме в менюто присет.
Избираме "load preset".
Ако вече сме използвали тези присети, те се появяват тук, в този списък така, че може от тук да ги изберем.
Но при първото ни избиране ако ги използвате наготово от файловете, които ще намерите прикачени към уроците.
Те няма да се появят в този списък, затова ще трябва да се заредят като файлове.
От място на което се намират с извор на съответното качество.
"open".
Тук давам "load" тъй, като сме запазили всички табулатори, параметрите за съответния пресет, давам "load".
И всичко, което сме променяли е запазвано в присата, се зарежда като настройки на рендера.
Това бяха основните настройки на рендер "engine" на Арнолд.
В следващото видео ще разгледаме някои от основните неща, които са свързани с "render frame window" по време на рендериране.