Превръщане на контур в 3D обект с модификатора “Extrude”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Най-често използваният модификатор за превръщането на 2D в 3D обекти е модификаторът "extrude".
За да го приложа трябва да имам селектиран обект.
И да го избера от списъка с модификаторите.
Това, което прави модификаторът "extrude" е на дава височина и дълбочина на нашият 2D обект.
Височината на обекта всъщност се контролира от ето този параметър, който е "amount".
Сегментите по височина съответно от "segments".
Като допълнителни функции на този модификатор са тези две отметки "cap start и cap end" Това са полигони, които завършват началото и краят на extrude форма.
За да могат обаче да бъдат използвани тези две отметки "cap start" и "cap and" кривата върху, която прилагаме модификатора трябва да бъде затворена.
Да приложим модификатора върху следващият обект, който всъщност е незатворена крива.
Модификаторът, който прилагам в момента, прилага същите стойности от модификатора, който се използва в същата сесия.
С други думи, помни параметрите на последния приложен модификатор и с такива стойности започва.
В случаят, "start" и "end cup" няма да имат никаква функция, тъй като кривата, върху която приложихме модификатора не беше затворена.
Имайте предвид обаче, че полигоните имат лицева и опака страна.
При използването на командата extrude лицевата страна е външната.
При тази фигура ето тази и вътрешната част е опака страна.
Ако използвате някой от по-старите "render engine" като "skyline", например при рендерирането на обекта опаката страна няма да се рендерира.
Затова като лице на тази линия всъщност трябва да приемем, че това е ето тази част.
Модификатор "extrude" може да бъде приложен и върху съставни криви.
Това са два стандартни обекта, елипса и звезда.
Елипсата ще конвертирам в "editable spline".
И към нея ще "attach" звездата.
Така, имаме един обект, който е съставен от две криви.
Ако върху този обект приложа модификатора extrude автоматично във вътрешната част, описана от тази вътрешна крива, която в случая беше звезда остава отвор.
Тук понеже външната ми крива също беше затворена, отново "cap start" и "cap end" работят.
Този модификатор работи върху всякакъв вид 2D криви.
Независимо дали са създадени в "3D Studio Max" или дали са внесени от друг софтуер и също така работи дори върху обекта "текст".
Ако при import на криви от друг софтуер и прилагането на модификатора "extrude" не видите резултата, който очаквате и се получат някакви проблеми при екструзията, преди това просто селектирайте кривите и ги превърнете в "editable spline".
Всеки 2D обект може да бъде превърнат след "extrude" в 3D обект.
И дори в случаят могат да бъдат приложени и булеви команди.
С което можем да извадим двата 3D обекта, които бяха направени на базата на 2D shapes.
Обръща внимание, че модификаторите могат да бъдат приложени и са активни само, когато в сцената е селектиран подходящ за тях обект.
Например модификаторът "extrude" избутва 2D криви.
Когато имам 3D обект в "modifiers" листа, вече нямам модификатор "extrude", който да мога да приложа върху 3D обект.
Модификатор "extrude" разбира се може да не е последен модификатор, който е добавен върху обекта и върху него могат да бъдат добавяни и други модификатори, които да образуват "modifier stack" съответният обект.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Какво прави модификаторът “Extrude”?
Превръща избраната затворена 2D крива в обемно 3D тяло чрез „издължаване“
Превръща избраната линия в ротационен 3D обект
Дава възможност за избор и редакция чрез контролни точки
Дава ефект за разтопяване на обекта

Въпроси и отговори

  • Как да коригирам размера на фигура с текст?

    Йордан:

    Как да коригирам размера на фигурата с текста?След като завършим процеса с изрязването на текст или фигура във друга фигура,както е на урока... и искам след това да коригирам размера на вече общата фигура при положение,че вече extrude липсва,а да речем съм объркал дебелината на цялостната фигура и искам да я направя с няколко милиметра или сантиметра по тънка?Аз се сещам само за SCALE,но дали има друг начин така да се като като по учебник?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, след като се конвертира обекта в Editable Poly, губим достъп до отделните параметри на стандартните примитиви. Единият вариант е с инструмента за скалиране, другият е ако основният обект се запази и вместо да се конвертира, да му се сложи модификатор Edit Poly, като по този начин ще може да се връщаш към параметрите на отделните фигури, но от друга гледна точка не е гарантирано, че след като промениш параметри надолу в стака по този начин, модификаторите ще работят както трябва. Ако обекта е толкова важен и трябва да можеш да се връщаш няколко стъпки назад, прави копие на обекта и продължавай да работиш в копието, докато не се увериш, че модела е верен и след това изтриваш бекъп копията.

  • КАК ДА СЪЗДАМ ТЕКСТ?

    Maria B:

    Здравейте, има ли опция за въвеждане на текст в 3D Max?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в табулатора Shapes има бутон Text за създаване на обект от този тип, може да видиш прикаченото изображение =>

    Maria B:

    Благодаря!