Най-често използваният модификатор за превръщането на 2D в 3D обекти е модификаторът "extrude".
За да го приложа трябва да имам селектиран обект.
И да го избера от списъка с модификаторите.
Това, което прави модификаторът "extrude" е на дава височина и дълбочина на нашият 2D обект.
Височината на обекта всъщност се контролира от ето този параметър, който е "amount".
Сегментите по височина съответно от "segments".
Като допълнителни функции на този модификатор са тези две отметки "cap start и cap end"
Това са полигони, които завършват началото и краят на extrude форма.
За да могат обаче да бъдат използвани тези две отметки "cap start" и "cap and" кривата върху, която прилагаме модификатора трябва да бъде затворена.
Да приложим модификатора върху следващият обект, който всъщност е незатворена крива.
Модификаторът, който прилагам в момента, прилага същите стойности от модификатора, който се използва в същата сесия.
С други думи, помни параметрите на последния приложен модификатор и с такива стойности започва.
В случаят, "start" и "end cup" няма да имат никаква функция, тъй като кривата, върху която приложихме модификатора не беше затворена.
Имайте предвид обаче, че полигоните имат лицева и опака страна.
При използването на командата extrude лицевата страна е външната.
При тази фигура ето тази и вътрешната част е опака страна.
Ако използвате някой от по-старите "render engine" като "skyline", например при рендерирането на обекта опаката страна няма да се рендерира.
Затова като лице на тази линия всъщност трябва да приемем, че това е ето тази част.
Модификатор "extrude" може да бъде приложен и върху съставни криви.
Това са два стандартни обекта, елипса и звезда.
Елипсата ще конвертирам в "editable spline".
И към нея ще "attach" звездата.
Така, имаме един обект, който е съставен от две криви.
Ако върху този обект приложа модификатора extrude автоматично във вътрешната част,
описана от тази вътрешна крива, която в случая беше звезда остава отвор.
Тук понеже външната ми крива също беше затворена, отново "cap start" и "cap end" работят.
Този модификатор работи върху всякакъв вид 2D криви.
Независимо дали са създадени в "3D Studio Max" или дали са внесени от друг софтуер и също така работи дори върху обекта "текст".
Ако при import на криви от друг софтуер и прилагането на модификатора "extrude" не видите резултата, който очаквате
и се получат някакви проблеми при екструзията, преди това просто селектирайте кривите и ги превърнете в "editable spline".
Всеки 2D обект може да бъде превърнат след "extrude" в 3D обект.
И дори в случаят могат да бъдат приложени и булеви команди.
С което можем да извадим двата 3D обекта, които бяха направени на базата на 2D shapes.
Обръща внимание, че модификаторите могат да бъдат приложени и са активни само, когато в сцената е селектиран подходящ за тях обект.
Например модификаторът "extrude" избутва 2D криви.
Когато имам 3D обект в "modifiers" листа, вече нямам модификатор "extrude", който да мога да приложа върху 3D обект.
Модификатор "extrude" разбира се може да не е последен модификатор, който е добавен върху обекта
и върху него могат да бъдат добавяни и други модификатори, които да образуват "modifier stack" съответният обект.
Тест за преминаване към следващия урок
3352
Какво прави модификаторът “Extrude”?
Превръща избраната затворена 2D крива в обемно 3D тяло чрез „издължаване“ 10365
Превръща избраната линия в ротационен 3D обект 10366
Дава възможност за избор и редакция чрез контролни точки 10367
Дава ефект за разтопяване на обекта 10368
Въпроси и отговори