Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Анимация с Maya 3D
1. Запознаване с интерфейса на Maya 2017
2. Манипулация и организиране на обекти
- 1. Селектиране на обекти
- 2. Използване на Move tool
- 3. Използване на Scale и Rotate tool
- 4. Разясняване на Pivot на обект
- 5. Дупликиране на обекти
- 6. Разясняване на Channel Box
- 7. Разясняване на Attribute Editor
- 8. Замразяване и нулиране на трансформациите на обект
- 9. Подравняване и използване на Snap функцията
- 10. Разясняване на Outliner
- 11. Създаване на йерархия
- 12. Създаване на групи
- 13. Скриване и показване на обекти
- 14. Използване на слоеве
3. Основни похвати на 3D моделирането - запознаване с полигонално моделиране
- 1. Запознаване с двата основни вида повърхности - Nurbs и Polygons
- 2. Използване на полигонални примитиви
- 3. Запознаване с отделните компоненти на полигоналните обекти
- 4. Разясняване на нормалите на 3D обекти
- 5. Използване на булеви операции
- 6. Обединяване и разделяне на обекти с командите Combine/Separate
- 7. Създаване на допълнителна геометрия чрез командата Extrude
- 8. Заобляне на ръбове чрез командата Bevel
- 9. Добавяне на нови ръбове посредством командата Insert edge loops
- 10. Създаване на мост от геометрия посредством инструмента Bridge
- 11. Сливане на компоненти чрез командата Merge
- 12. Създаване на огледален образ на обект посредством Mirror
4. Професионални похвати на 3D моделирането и запознаване с интерфейса за скулптуриране в Maya
- 1. Меню с основни инструменти за полигонално моделиране - Modeling toolkit
- 2. Принципи при Subdivision повърхнините
- 3. Използване на Crease метода за втърдяване на ръбовете от Subdivision повърхнина
- 4. Добавяне на детайл и редукция на полигонални обекти чрез командите Smooth, Add divisions и Reduce
- 5. История на обектите и нейното приложение
- 6. Скулптуриране в Maya и запознаване с интерфейса за използване на четки
- 7. Запознаване с основите на NURBS повърхнините
- 8. Създаване и модифициране на NURB криви
- 9. Използване на функцията Revolve за създаване на NURBS повърхнина чрез криви
- 10. Използване на функцията Loft, за създаване на NURBS повърхнина чрез криви
- 11. Използване на командата Extrude за NURBS повърхности
- 12. Запълване на равнинно пространство чрез командата Planar
- 13. Запознаване с Isoparms компонентата на една NURBS повърхност
- 14. Затваряне на криви и NURBS повърхности
- 15. Конвертиране на NURBS повърхнини в полигонални
- 16. Използване на нелинеарни деформатори за създаване на сложни форми
- 17. Деформация на обекти с операцията Lattice
- 18. Създаване на референти изображения или Image Planes
- 19. Моделиране на модел, спрямо референти изображения - Упражнение
5. Създаване на реалистични материали и текстуриране
- 1. Основни рендер енджини в Maya
- 2. Основни характеристики на материалите в природата и как те реагират със светлината
- 3. Основните материали на Maya
- 4. Добавяне на текстури към материалите на Maya
- 5. Прилагане на битмап изображения в процеса на текстуриране
- 6. Добавяне на няколко материала към един обект
- 7. Запознаване с менюто за организиране и създаване на материали - Hypershade
- 8. Създаване и модифициране на материали посредством Node editor
- 9. Основи на създаването на UV разгъвка на даден обект за нуждите на текстурирането
- 10. Методи за създаване на коректни и функционални UV-та на даден обект
- 11. Създаване на материалите специфични за Arnold рендер енджина
- 12. Bump, Normal, и Displacement текстури за добавяне на детайл към нашият обект
- 13. Прилагане на Arnold материали на обект - Упражнение I-ва част
- 14. Прилагане на Arnold материали на обект - Упражнение II-ра част
6. Основи на анимацията в Maya 2017
- 1. 12-те основни принципа на анимацията
- 2. Основни елементи на интерфейса за анимация в Maya
- 3. Създаване на ключови кадри за анимация или т.нар. keyframes
- 4. Запознаване с менюто Graph Editor и това колко е полезно то за целите на анимацията
- 5. Анимиране на нелинеарни деформатори
- 6. Създаване на междинни пози чрез Breakdown key
- 7. Запознаване с менюто за допълнителна модификация на анимациите - Dope Sheet
- 8. Запознаване с нововъведеното меню за създаване композиции на анимации - Time editor
- 9. Създаване на помощни 2д анимации посредством инструмента Grease pencil
- 10. Подготовка на обекти преди тяхното ригване и анимация
- 11. Основи на създаването на скелети за анимация
- 12. Ригване на гъвкав обект с плавни деформации посредством инструмента Bind Skin
- 13. Коригиране на тежестите на влияние на вертекси, използвайки инструмента Paint skin weights
- 14. Forward и Inverse kinematics методи за анимация
- 15. Използване на Animation constraints (анимационни ограничения)
- 16. Довършване на ригинг процеса на нашето извънземно
- 17. Свързване на анимиран обект към пътека за анимация или т.нар. motion path
- 18. Анимиране на обект – Упражнение част - 1
- 19. Анимиране на обект – Упражнение част - 2
- 20. Бърз преглед на анимацията чрез менюто Playblast
7. Основи на камерите в Maya 2017<br>
- 1. Запознаване с основите на работата с камери в Maya 2017
- 2. Основни параметри на камерите в Maya
- 3. Ефекта дълбочина на рязкост или Depth of Field
- 4. Параметъра Motion blur – или размазване на кадрите на обекта при движение
- 5. Създаване на запазени изгледи или Bookmarks на камерите
- 6. Създаване на камера - упражнение
8. Основи на осветлението в Maya 2017 и Arnold
- 1. Основни рендер настройки в Maya 2017
- 2. Запознаване с интерфейса на рендер прозореца на Maya 2017
- 3. Видове светлини и техните настройки при Maya
- 4. Настройки на сенките при осветление
- 5. Методи за разпространение на светлината
- 6. Запознаване с прозорецът за контролиране на светлините - Light editor
- 7. Запознаване с основния рендер прозорец на Arnold
- 8. Настройки на Maya светлините, които са специфични за Arnold
- 9. Използване на фотометрични или т.н. IES светлини
- 10. Използване на Skydome светлината на Arnold и на високодинамични изображения за осветяване
- 11. Използване на Physical sun and sky за физически коректна репрезентация на небе и слънце за осветление
- 12. Основни рендер настройки на Arnold - част 1 - sampling и премахване на шума в рендерите
- 13. Основни рендер настройки на Arnold - част 2 - степен на проникване на лъчите или Ray Depth
- 14. Основни рендер настройки на Arnold част - 3 - създаване на рендер пасове и инструменти за диагностика на рендера
Въведение към онлайн обучението в Аула
Стъпки преди да започнете обучението
1. Ако изпитвате някакви технически трудности, използвайте безплатния броузър Chrome
2. Направете следните настройки, за да получавате важни имейли от нас. Вижте настройките тук.
Стъпки преди да започнете обучението
1. Ако изпитвате някакви технически трудности, използвайте безплатния броузър Chrome
2. Направете следните настройки, за да получавате важни имейли от нас. Вижте настройките тук.