Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
8. Опознаване на плъгините в Zbrush

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока: FBX за бърз трансфер към други програми

FBX плъгинът в ZBrush обединява всички ваши SubTools (или само видимите) в един .fbx файл, заедно с UV координатите и лейърите, които могат да се използват като Blend Shapes. Това прави прехвърлянето към приложения като Substance Painter и Maya значително по-бързо и подредено. Можете да настроите координатната система за Maya, да експортирате камери и да мапвате полигрупи към материали (и обратно). Най-голямата полза: спестявате време и избягвате хаоса от многократен експорт на отделни SubTools.

Как да комбинирате модела си в един FBX (стъпка по стъпка)

  1. Отворете ZPlugin и изберете FBX Export/Import.
  2. Изберете дали да включите всички SubTools или само видимите обекти (обединени в един .fbx).
  3. Активирайте включването на UV координатите и, при нужда, лейърите за Blend Shapes.
  4. Настройте ориентацията на оста/координатната система, така че да съвпада с Maya.
  5. По желание активирайте разширени опции: експортиране на камери, конвертиране на полигрупи в материали/asset-и и обратното при импорт.
  6. Експортирайте .fbx и го отворете в избраната външна програма (напр. Substance Painter) за текстуриране или по-нататъшна работа.

Ключови инструменти и опции

  • ZPlugin - Менюто за достъп до плъгини в ZBrush.
  • FBX Export/Import - Плъгин за експорт/импорт на FBX; обединява SubTools или видимите обекти в един файл.
  • Export All / Export Visible - Експорт на всички SubTools или само видимите като един .fbx.
  • Include UVs, Layers (Blend Shapes) - Включва UV координатите; експортира лейъри като Blend Shapes за външни приложения.
  • Polygroups ⇄ Materials/Assets - Конвертира полигрупи в материали/asset-и при експорт и материали/asset-и в полигрупи при импорт.