Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на осветяването в ZBrush

В ZBrush имате възможност да определяте как вашите 3D модели да бъдат осветявани чрез Light панела. Важно е да знаете, че светлините работят само със стандартни материали, а не с MatCap материали. Можете да комбинирате няколко светлини с различни цветове, интензитет и позиции, за да постигнете желания визуален ефект.

Стъпки за настройване на светлини в ZBrush

  1. Отворете 3D модел (например demo head)
  2. Отворете Light панела
  3. Сменете MatCap материала със стандартен материал, за да видите ефекта от светлините
  4. Използвайте оранжевата точка, за да промените ъгъла на осветяване
  5. Натиснете Alt + клик върху оранжевата точка, за да преместите източника на светлина зад модела
  6. Настройте силата (интензитета) на светлината според нуждите
  7. Променете цвета на светлината за различни ефекти
  8. Регулирайте дистанцията на светлинния източник
  9. За добавяне на допълнителни светлини, кликнете върху някоя от крушките в панела
  10. Настройте всяка светлина индивидуално за постигане на комплексно осветяване

Полезни функции за работа със светлини

  • Alt + клик - Премества светлинния източник от предната към задната част на модела (или обратно)
  • Light панел - Позволява контрол над всички аспекти на осветяването
  • BPR (Best Preview Render) - Може да се комбинира със светлините за постигане на резултат със светлосенки