Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Въведение в работата с четки
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни четки в ZBrush - ключът към 3D скулптурата
Четките в ZBrush са фундаментални инструменти, които ви позволяват да трансформирате обикновен примитив в завършен персонаж или същество. Най-важните четки за начинаещи са Standard, Clay Buildup, Move и Smooth, както и четките за маски. Работата в симетричен режим (активиран с клавиш X
) ви позволява да моделирате двете страни на обекта едновременно, което значително ускорява процеса.
Работа с основните четки и техните функции
- Отворете меню с четки чрез натискане на
B
или чрез прозореца с четки - Изберете Clay Buildup четка за надграждане на повърхността
- Използвайте
ZADD
режим за добавяне на материал илиZSUB
за премахване - Задръжте
Alt
докато скулптирате за бързо превключване към режим на изрязване - Задръжте
Shift
за заглаждане на повърхността - Регулирайте размера на четката чрез Draw Size менюто
- Настройте Intensity (интензивност) за контролиране силата на ефекта
- Използвайте
Ctrl
за активиране на режим за маскиране - Приложете Move четките за драстична промяна на силуета на модела
Ключови команди и функции
X
- Включва/изключва симетричен режимB
- Отваря меню с четкиAlt
(задържане) - Временно превключва към режим на изрязванеShift
(задържане) - Активира заглаждане на повърхносттаCtrl
(задържане) - Активира режим за маскиранеDraw Size
- Контролира размера на четкатаIntensity
- Определя силата на ефекта върху повърхносттаLasso
- Четка за маскиране на специфични региониMove
- Четки за драстична промяна на силуета
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук