Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
8. Опознаване на плъгините в Zbrush

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

PolyGroupIt позволява светкавично създаване и организиране на полигрупи в ZBrush чрез поставяне на точки (seed points) и контрол на обхвата със слайдър. Можеш да генерираш полигрупи и от Polypaint: очертаваш региони с четката Paint, после стартираш PolygroupIt from Paint, а с Border добавяш полигрупа по границата. Потвърждаваш с ОК, визуализираш с Shift + F и при нужда центрираш изгледа с F в прозореца на PolyGroupIt. Симетрията може да ускори процеса при двустранни форми.

Повтори показаното: два бързи метода

  1. Чрез точки и слайдър в PolyGroupIt
  2. Отвори демо проекта HeadPlanes.
  3. Отвори ZPlugin и стартирай PolyGroupIt.
  4. Поставяй точки върху повърхността на модела – всяка точка е център на бъдеща полигрупа.
  5. Регулирай слайдъра (обхват/радиус), за да контролираш кои полигони влизат в полигрупата.
  6. По желание активирай симетрия преди да поставяш точки (удобно при симетрични модели).
  7. Ако изгледът се отдалечи твърде много, натисни F (Frame), за да центрираш модела в прозореца на PolyGroupIt.
  8. Когато си готов, потвърди с ОК.
  9. Натисни Shift + F, за да видиш новите полигрупи (PolyFrame).

  10. Полигрупи от Polypaint

  11. Оцвети целия модел: Color > Fill Object, след това задавай основен цвят (например черен).
  12. Избери четката Paint и очертай по повърхността регионите, които искаш да станат полигрупи. Не е нужно да запълваш областите изцяло – важно е контурът.
  13. Стартирай PolygroupIt from Paint, за да генерираш полигрупи в центъра на очертаните региони.
  14. По избор натисни Border, за да получиш допълнителна полигрупа по границата на боядисаните области.
  15. Прегледай резултата с Shift + F.

Ключови команди и шорткъти

  • ZPlugin > PolyGroupIt – активира режима за поставяне на точки и създаване на полигрупи; включва слайдър за обхват.
  • PolygroupIt from Paint – генерира полигрупи на базата на очертани с Polypaint региони.
  • Border – създава полигрупа по границата между боядисаните и небоядисаните зони.
  • F (Frame) – центрира модела в текущия прозорец (вкл. прозореца на PolyGroupIt) за удобна работа.
  • Shift + F (PolyFrame) – показва/скрива полигрупите и ръбовете за визуална проверка.