Безплатно! Онлайн събитие: AI във Photoshop Регистрация тук.
Проектиране със ZSpheres
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основи на проектирането със ZSpheres в ZBrush
ZSpheres представляват мощен метод за бързо създаване на базови 3D модели в ZBrush чрез наслагване на сфери. Тази техника позволява интуитивно изграждане на силуети и скелетни структури, които по-късно могат да се превърнат в пълноценни 3D модели с реална топология. Особено полезни са за създаване на хуманоидни фигури и други органични форми, като предоставят гъвкава основа за по-нататъшно детайлно моделиране.
Стъпка по стъпка създаване на базов модел със ZSpheres
- Започнете с избиране на инструмента ZSphere от Simple Brush менюто
- Начертайте първата сфера на работното поле
- Натиснете
Editили клавишTза влизане в работен режим - Активирайте симетрия с клавиш
X Кликнете върху първата сфера, за да добавите нова
- Задръжте
Shiftпри кликване, за да създадете сфера със същия размер като предходната
- Задръжте
Използвайте различните режими за манипулация:
Wили Move - за преместване на сферитеEили Scale - за промяна на размераRили Rotate - за завъртане на сферитеQили Draw - за добавяне на нови сфери
Създайте базов хуманоиден силует:
- Добавете сфери за торс, глава, ръце и крака
- Използвайте Rotate за придаване на естествени извивки
- Променете мащаба на раменете, крайниците и други части
Визуализирайте модела в Dynamesh режим с клавиш
A- Настройте Dynamesh резолюцията според нуждите
Превърнете ZSphere модела в реална топология:
- Отидете в Adaptive Skin
- Натиснете Make Adaptive Skin
- Намерете новия subtool в менюто, избирайки Skin
Ключови команди и функции
T- Влизане в режим на редактиране (Edit)X- Включване/изключване на симетрияQ- Активиране на режим за добавяне на сфери (Draw)W- Активиране на режим за преместване (Move)E- Активиране на режим за мащабиране (Scale)R- Активиране на режим за завъртане (Rotate)A- Превключване между ZSpheres и Adaptive Skin PreviewShift+ клик - Създаване на сфера със същия размер като предходната