Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основи на проектирането със ZSpheres в ZBrush

ZSpheres представляват мощен метод за бързо създаване на базови 3D модели в ZBrush чрез наслагване на сфери. Тази техника позволява интуитивно изграждане на силуети и скелетни структури, които по-късно могат да се превърнат в пълноценни 3D модели с реална топология. Особено полезни са за създаване на хуманоидни фигури и други органични форми, като предоставят гъвкава основа за по-нататъшно детайлно моделиране.

Стъпка по стъпка създаване на базов модел със ZSpheres

  1. Започнете с избиране на инструмента ZSphere от Simple Brush менюто
  2. Начертайте първата сфера на работното поле
  3. Натиснете Edit или клавиш T за влизане в работен режим
  4. Активирайте симетрия с клавиш X
  5. Кликнете върху първата сфера, за да добавите нова

    • Задръжте Shift при кликване, за да създадете сфера със същия размер като предходната
  6. Използвайте различните режими за манипулация:

    • W или Move - за преместване на сферите
    • E или Scale - за промяна на размера
    • R или Rotate - за завъртане на сферите
    • Q или Draw - за добавяне на нови сфери
  7. Създайте базов хуманоиден силует:

    • Добавете сфери за торс, глава, ръце и крака
    • Използвайте Rotate за придаване на естествени извивки
    • Променете мащаба на раменете, крайниците и други части
  8. Визуализирайте модела в Dynamesh режим с клавиш A

    • Настройте Dynamesh резолюцията според нуждите
  9. Превърнете ZSphere модела в реална топология:

    • Отидете в Adaptive Skin
    • Натиснете Make Adaptive Skin
    • Намерете новия subtool в менюто, избирайки Skin

Ключови команди и функции

  • T - Влизане в режим на редактиране (Edit)
  • X - Включване/изключване на симетрия
  • Q - Активиране на режим за добавяне на сфери (Draw)
  • W - Активиране на режим за преместване (Move)
  • E - Активиране на режим за мащабиране (Scale)
  • R - Активиране на режим за завъртане (Rotate)
  • A - Превключване между ZSpheres и Adaptive Skin Preview
  • Shift + клик - Създаване на сфера със същия размер като предходната