Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
4. Въведение в прототипирането - II

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Бързо прототипиране с Mesh Extract - ключови концепции

Mesh Extract е мощен инструмент в ZBrush, който позволява изключително бързо създаване на 3D модели чрез трансформиране на маски в триизмерни обекти. Основното предимство е възможността да генерирате сложни форми, панели и костюми върху съществуващи модели само с няколко движения на четката. Всеки създаден елемент получава собствена полигрупа, което улеснява последващата работа и редакция.

Стъпка по стъпка работа с Mesh Extract

  1. Отворете 3D проект и изтрийте всички subdivision-и от Geometry панела

  2. Натиснете Ctrl върху прозореца Brush, за да видите петте различни Mesh Extract четки

  3. Изберете Mesh Project и регулирайте ZIntensity (докато държите Ctrl), за да контролирате плътността на бъдещия 3D модел

  4. Задръжте Ctrl и начертайте силует - той моментално се трансформира в 3D обект

  5. Без да местите камерата, можете да:

    • Изтриете части от модела с Ctrl + Alt
    • Добавите още повърхност с Ctrl + Shift
  6. За по-сложни форми, активирайте Alpha:

    • Натиснете Ctrl и променете Stroke на Rectangle
    • Изберете Alpha (например стрелка)
    • Задръжте Ctrl и начертайте маска, за да получите 3D модел с формата на избраната Alpha
  7. За създаване на обемни форми, използвайте Mesh Balloon:

    • Изберете Mesh Balloon четката
    • Задръжте Ctrl и начертайте силует
    • Регулирайте плътността чрез ZIntensity

Полезни команди и функции

  • Ctrl + четка - активира Mesh Extract функцията
  • Ctrl + Alt - изтрива части от новосъздадения 3D модел
  • Ctrl + Shift - добавя повърхност към новосъздадения 3D модел
  • ZIntensity - контролира плътността на генерирания 3D обект
  • Split функции - позволяват разделяне на създадените елементи от основата благодарение на автоматично генерираните полигрупи