Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Функцията Stager - мощен инструмент за работа с позициониране

В ZBrush функцията Stager позволява да работите върху определен участък от проекта в абсолютна симетрия и да тествате резултата спрямо останалите елементи без постоянно преместване и мащабиране. Вместо да се налага да напасвате модела с Gizmo и да се връщате в историята, Stager ви позволява да запазите две различни състояния и да превключвате между тях с едно кликване.

Как да използвате Stager стъпка по стъпка

  1. Активирайте първоначалната позиция и размер на вашия сабтул като Home Stage

  2. Използвайте Gizmo, за да преместите и мащабирате модела в желаната нова позиция (например, за да го напаснете към друг модел)

  3. Натиснете Target Stage, за да запазите новата позиция и размери

  4. Използвайте Switch Stage, за да превключвате между двете запазени състояния и да оценявате как изглежда моделът в различните позиции

  5. Докато сте в една от позициите, можете да правите промени по модела (например да маскирате и модифицирате определени части)

  6. След всяка промяна, използвайте Switch Stage, за да видите как изглежда актуализираният модел в другата позиция

Ключови команди в Stager

Home Stage - Запазва първоначалната позиция и размер на сабтула

Target Stage - Запазва новата позиция и размери на сабтула

Switch Stage - Превключва между запазените състояния, позволявайки бързо сравнение