Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
8. Опознаване на плъгините в Zbrush

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

С Text 3D & Vector Shapes в ZBrush можеш мигновено да превръщаш текст и SVG в чисти 3D обекти. Контролираш дебелината чрез Extrusion, разстоянието между буквите, както и фаските с Bevel, като всичко се обновява в реално време. По-висока Resolution означава по-гладка повърхност. Всеки текст или SVG се създава като отделен SubTool за лесно управление.

Повтори показаното стъпка по стъпка

  1. Създай DynaMesh сфера (или отвори празна сцена).
  2. Отвори ZPlugin > Text 3D & Vector Shapes и закрепи панела с иконката за докване (pin), за да е винаги видим.
  3. За 3D текст: натисни New Text, избери Font, въведи текста и натисни Enter — ще се появи нов SubTool.
  4. Настрой параметрите: Extrusion за дебелина, Spacing за разстояние между буквите, включи Bevel и коригирай Bevel Resolution, както и общата Resolution за гладкост.
  5. Смени Font при нужда — промените се прилагат веднага в сцената.
  6. За SVG форма: натисни New SVG, избери прикачения към урока SVG файл — 2D силуетът се превръща в 3D модел. Регулирай Extrusion и Bevel до желания резултат.

Ключови инструменти и параметри

  • ZPlugin > Text 3D & Vector Shapes — панел за създаване на 3D текст и векторни форми (SVG).
  • New Text — създава 3D текст от въведен низ; използва избрания Font.
  • New SVG — импортира SVG и го преобразува в 3D обект с екструзия.
  • Extrusion — контролира дебелината (дълбочината) на текста/формата.
  • Bevel — добавя фаска по ръбовете; Bevel Resolution определя гладкостта на фаските.