Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно ChatGPT предизвикателство Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Преустройване на интерфейса
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока
Персонализираният интерфейс в ZBrush спестява време и прави работата по модела по-интуитивна. Най-важното е да активираш Enable Customize, да извадиш най-често ползваните четки и функции като бутони в интерфейса и да запазиш настройките с Save UI и Store Config. Така стартираш всеки проект с удобна работна среда и минимален брой кликове.
Стъпки: бърза настройка на интерфейса за проекта
- Стартирай с
Dynamesh Sphere. - Отвори
Preferences > Configи активирайEnable Customize, за да позволиш редакция на интерфейса. - Добавяне на често ползвани четки като бутони:
- Отвори панела с четките, избери
ZModeler, после натисниCtrl + Altи клик-плъзни иконата върху лентата/интерфейса. - Повтори за:
DamStandard(в транскрипта: DMStandard),Curve MultiTube,Inflate,Clay Buildup,Trim Dynamic,IMM Basic. - Подреждай елементите според удобството си с
Ctrl + Altи плъзгане.
- Отвори панела с четките, избери
- Добавяне на често ползвани функции от панелите като бутони:
- Отвори
Tool > Geometry > Modify Topologyи извадиMirror And Weld,Delete Hidden,Close Holes. - От
Tool > DeformationизвадиPolish By Features. - От
Tool > Subtool > SplitизвадиSplit Masked Points. - От
Tool > PolygroupsизвадиAuto Groups.
- Отвори
- Когато приключиш, изключи
Enable Customize. - Запази интерфейса с
Preferences > Config > Save UI. Ако искаш той да се зарежда при всяко стартиране на ZBrush, натисни иStore Config.
Ключови команди и шорткъти
Preferences > Config > Enable Customize– активира режим за персонализиране на интерфейса.Ctrl + Alt + Drag– добавя/мести бутони, четки и команди в интерфейса.Mirror And Weld– огледално копира и „заварява“ геометрията по избрана ос.Split Masked Points– отделя маскираната геометрия в новSubTool.Store Config– съхранява текущите настройки/интерфейс като стартови по подразбиране.
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук