Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на Array Mesh в ZBrush

Array Mesh в ZBrush работи на принципа на инстанциите - създавате множество копия на един реален обект, което позволява ефективно прототипиране на сложни структури. Само оригиналният обект има полигонална мрежа, докато всички останали са виртуални копия. Това дава възможност за бързо създаване на комплексни архитектурни елементи като колони, арки и портали, като промените в оригинала автоматично се отразяват на всички инстанции.

Работа със стейджове и Chain функция

  1. Създайте базов обект и активирайте Array Mesh
  2. Използвайте Append New за копиране на текущия резултат в нов стейдж
  3. Настройте позицията с Move и увеличете броя копия чрез Repeat
  4. За независими копия, създайте нов стейдж и активирайте Chain функцията
  5. Използвайте Rotate за завъртане на инстанциите (например -180 градуса)
  6. Манипулирайте Pivot точката чрез жълтия кръг от TransposeLine за създаване на арки
  7. Добавете нови стейджове за изграждане на по-сложни структури
  8. Финализирайте модела с Make Mesh от първи стейдж, за да превърнете инстанциите в реален 3D обект

Полезни команди и функции

  • Shift+F - показва кои обекти са реални и кои са инстанции
  • Append New - създава нов стейдж, копирайки текущия резултат
  • Chain - позволява независимо копиране на последната инстанция
  • Repeat - контролира броя на копията в текущия стейдж
  • B, Z, M - активира ZModeler за редактиране на оригиналния обект
  • Make Mesh - трансформира всички инстанции в реален SubTool