Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на Dynamics симулациите в ZBrush

В този урок се разглеждат важни настройки за контрол на Dynamics симулациите в ZBrush. Основната разлика между симулации на меки и твърди повърхности се определя от параметъра Firmness - при ниски стойности обектите се деформират лесно като меки материали, а при високи стойности деформациите стават по-трудни и по-груби, имитирайки твърди материали.

Стъпка по стъпка работа с Dynamics симулации

  1. За симулация на твърди повърхности:

    • Увеличете стойността на параметъра Firmness
    • Стартирайте симулацията и наблюдавайте как моделът се деформира по-трудно
    • Отбележете, че деформациите стават по-груби в сравнение с ниските стойности
  2. За контрол на областите, засегнати от симулацията:

    • Създайте маска върху желаните области
    • По подразбиране, маскираните области са защитени от симулацията
    • За обръщане на ефекта, активирайте опцията Unmasked - така симулацията ще се приложи само върху маскираните области
  3. За по-реалистични трансформации:

    • Увеличете стойността на Simulation Iterations
    • Препоръчителни стойности: между 200-300 за баланс между качество и производителност
    • Имайте предвид, че по-високите стойности изискват повече хардуерни ресурси

Полезни параметри и опции

  • Firmness - Контролира твърдостта на материала при симулация; ниски стойности създават меки деформации, високи стойности - твърди
  • Unmasked - Опция, която обръща ефекта на маската, прилагайки симулацията само върху маскираните области
  • Simulation Iterations - Определя прецизността и реализма на симулацията; препоръчителни стойности: 200-300