Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Разчупване на симетрията на персонажа
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока: асиметрията прави позата жива
Асиметрията е ключът към по-динамичен и убедителен персонаж. С Transpose Master
бързо комбинираш модела в ниска резолюция, маскираш отделни части и позираш с Gizmo 3D
. Работи по полигрупи и търси различия между дясно и ляво – ръце, крака, пръсти, лице. Една добре „разчупена“ поза веднага подсилва историята и характера.
Повтори демонстрацията – стъпка по стъпка в Transpose Master
- Отвори
ZPlugin > Transpose Master
и активирайGroups
, за да уважава полигрупите. - Кликни
TPoseMesh
, за да създадеш временна нискополигонна комбинация на модела. - Изолирай части по полигрупи с
Ctrl+Shift+Click
върху желаната област. - Постави маски с
Mask Lasso
(задръжCtrl
и очертай). Инвертирай маската сCtrl+Click
върху празното платно. - Позиционирай избраните части с
Gizmo 3D
(Move/Rotate/Scale), като целта е ясно несиметрична, по-динамична поза. - Раздвижи крака и ръце поотделно; придай усещане за загубен баланс чрез различни ъгли и наклони.
- Детайлизирай изражението:
- Премести веждите с четката
Move
. - Оформи устата с
Move Topological
, за да влияеш само на горната устна без да променяш долната.
- Премести веждите с четката
- Когато си готов, върни позата към оригиналните subtools с
ZPlugin > Transpose Master > TPose>SubT
.
Най-използвани инструменти и шорткъти
TPoseMesh
– създава временна комбинирана, нискорезолюционна мрежа за лесно позиране.TPose>SubT
– прилага позата обратно към оригиналнитеSubTools
.Ctrl+Shift+Click
– бърз избор/изолация на полигрупа за прецизна работа по части.Mask Lasso
– маскиране по свободна форма; инвертиране на маската сCtrl+Click
на празното платно.Gizmo 3D
– преместване, въртене и скалиране на селектираните части за изграждане на позата.
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук