Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока: асиметрията прави позата жива

Асиметрията е ключът към по-динамичен и убедителен персонаж. С Transpose Master бързо комбинираш модела в ниска резолюция, маскираш отделни части и позираш с Gizmo 3D. Работи по полигрупи и търси различия между дясно и ляво – ръце, крака, пръсти, лице. Една добре „разчупена“ поза веднага подсилва историята и характера.

Повтори демонстрацията – стъпка по стъпка в Transpose Master

  1. Отвори ZPlugin > Transpose Master и активирай Groups, за да уважава полигрупите.
  2. Кликни TPoseMesh, за да създадеш временна нискополигонна комбинация на модела.
  3. Изолирай части по полигрупи с Ctrl+Shift+Click върху желаната област.
  4. Постави маски с Mask Lasso (задръж Ctrl и очертай). Инвертирай маската с Ctrl+Click върху празното платно.
  5. Позиционирай избраните части с Gizmo 3D (Move/Rotate/Scale), като целта е ясно несиметрична, по-динамична поза.
  6. Раздвижи крака и ръце поотделно; придай усещане за загубен баланс чрез различни ъгли и наклони.
  7. Детайлизирай изражението:
    • Премести веждите с четката Move.
    • Оформи устата с Move Topological, за да влияеш само на горната устна без да променяш долната.
  8. Когато си готов, върни позата към оригиналните subtools с ZPlugin > Transpose Master > TPose>SubT.

Най-използвани инструменти и шорткъти

  • TPoseMesh – създава временна комбинирана, нискорезолюционна мрежа за лесно позиране.
  • TPose>SubT – прилага позата обратно към оригиналните SubTools.
  • Ctrl+Shift+Click – бърз избор/изолация на полигрупа за прецизна работа по части.
  • Mask Lasso – маскиране по свободна форма; инвертиране на маската с Ctrl+Click на празното платно.
  • Gizmo 3D – преместване, въртене и скалиране на селектираните части за изграждане на позата.