Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
8. Опознаване на плъгините в Zbrush

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

Intersection Masker в ZBrush автоматично създава маска върху зоните, където няколко обекта се пресичат. Най-важното: съчетавай пресичащи се SubTool-ове в един обект с Merge Down, после стартирай Create Intersection Mask от ZPlugin > Intersection Masker. Полигрупите се запазват, така че лесно изолираш и проверяваш маските върху пресечните области. Това е бърз метод за сложни маски без ръчно рисуване.

Повтори показаното стъпка по стъпка

  1. Създай Dynamesh сфера като база.
  2. От менюто SubTool добави един или повече примитиви (например чрез Append) и ги позиционирай/завърти с Gizmo 3D, така че да се пресичат със сферата.
  3. Събери всички SubTool-ове в един чрез Merge Down. Всеки обект запазва своята PolyGroup.
  4. Отвори ZPlugin > Intersection Masker и натисни Create Intersection Mask.
  5. Изолирай отделните PolyGroups (Ctrl + Shift + клик) и виж маската, нанесена точно по зоните на пресичане.

Инструменти и команди, използвани в урока

  • SubTool > Append — добавя примитив като нов SubTool към текущия инструмент.
  • Gizmo 3D — мести, върти и скалира избрания SubTool за прецизно подреждане и пресичане.
  • Merge Down — обединява активния SubTool с този под него, като запазва отделни PolyGroups.
  • ZPlugin > Intersection Masker > Create Intersection Mask — създава маска върху областите на пресичане между PolyGroups.
  • Ctrl + Shift + клик — изолира видимостта към конкретна PolyGroup/част за по-лесен контрол и преглед на маската.