Какво е Tool?
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни компоненти на Tool секцията в ZBrush
Tool секцията е една от най-важните в ZBrush, която съдържа множество функционалности за работа с 3D модели. За успешно моделиране е достатъчно да се запознаете с няколко ключови подсекции: Subtool, Geometry, Layers, Masking, Polygroups и Polypaint. Тези инструменти ви дават необходимата свобода за създаване на детайлни 3D модели без ограничения.
Ключови подсекции в Tool панела
Subtool - тук се съхраняват вашите 3D модели, които можете да организирате по имена, папки и последователност. Позволява копиране и изтриване на елементи.
Geometry - контролира резолюцията на модела, като предлага различни нива на детайлност. По-високата резолюция позволява добавяне на по-фини детайли към модела.
Layers - мощен инструмент, който позволява запазване на всяка деформация на отделен слой. Дава възможност за контрол на видимостта на различните промени и преливане на ефектите.
Masking - разширява функционалността на маските в ZBrush, позволявайки автоматично създаване на маски според различни критерии:
Mask by Cavity- маскиране според вдлъбнатинитеMask by Smoothness- маскиране според кривинитеMask by Occlusion- маскиране според сенкитеMask by Polypaint- маскиране според цвета
Polypaint - режим за оцветяване на модела, който позволява добавяне на цветове и материали към повърхността.
Полезни команди в Tool секцията
P- активира режима за оцветяване (Paint)Fill Object- запълва модела със стандартен цвятMask by Cavity- създава маска според вдлъбнатините на моделаMask by Polypaint- създава маска на базата на оцветените части