Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока: плавни преливки и естествена колоризация

  • Изграждай плавни преливки чрез ниска стойност на RGB Intensity и няколко леки нанасяния с Paint четката.
  • Ползвай C за бързо „вдигане“ на цвят от модела и често омекотявай границите с по-голяма четка.
  • Прекъсвай симетрията с X, за да избегнеш прекалена равномерност и да получиш по-интересен, естествен резултат.
  • Намалявай контрастните зони (например около устата) с „глазиране“ на жълто върху зеленото.

Повтори показаното: стъпка по стъпка полиране на цвета

  1. С Alt + Click избери тялото (SubTool-a) под курсора.
  2. Доразвий формата на опашката: изтъни средната част, а връхчето направи по-обемно.
  3. Отвори панела с четки, натисни P и избери Paint. Задай ниска RGB Intensity.
  4. Натисни Space, избери зелено и нанеси леки слоеве по тялото и опашката, за „полувзрял“ вид.
  5. С C вземи черно от веждите и плавно потъмни върха на дръжката и връхчето на опашката.
  6. Изключвай периодично симетрията с X, за по-жив ефект.
  7. С C вземи жълтото и с по-голяма четка омекоти границите между жълто-зелено и зелено-черно.
  8. Оцвети дланите и ходилата в зелено; после с C вземи цвят от дръжката и потъмни връхчетата на пръстите. Отново смекчи преходите с жълто и по-голяма четка.
  9. Върху тялото „успокой“ зеленото около устата, като нанесеш тънки слоеве жълто, за по-малко натрапчив контраст.

Ключови инструменти и бързи команди

  • Alt + Click — Избира текущия SubTool под курсора за бърз фокус.
  • Paint — Четка за Polypaint, нанася цвят без да променя геометрията; комбинирай с ниско RGB Intensity за плавни слоеве.
  • Space — Отваря бързото меню/палитрата за цветове за мигновен избор.
  • C — Пипетиране на цвят от модела за последователни, хармонични преливки.
  • X — Включва/изключва симетрията при рисуване за по-органичен резултат.