- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Текстуриране със Spotlight
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на текстурирането със Spotlight
Spotlight е мощен инструмент в ZBrush, който позволява прехвърляне на цветова информация от 2D изображение върху 3D модел. За успешно текстуриране е необходимо да активирате Colorize в Polypaint и RGB канала, докато деактивирате ZAdd, за да не деформирате повърхността на модела. Правилното напасване на изображението чрез контролите за Opacity, Scale и Nudge е ключово за постигане на реалистични резултати.
Стъпки за текстуриране с помощта на Spotlight
- Заредете 3D модел (например DemoHead Female)
- Деактивирайте перспективата
- Активирайте Colorize в Polypaint
- Деактивирайте ZAdd, за да не деформирате модела
- Активирайте RGB канала
- От Texture менюто импортирайте желаната снимка
- Добавете снимката към Spotlight
- Настройте Opacity на изображението чрез завъртане на пръстена
- Използвайте Scale, за да напаснете размера на изображението спрямо модела
- Преместете Spotlight менюто чрез кликване и провлачване в пръстена
- Използвайте Nudge за фино напасване на отделни елементи (очи, нос, уста)
- Натиснете Z, за да скриете пръстена и започнете да рисувате
- Натиснете Shift+Z, за да скриете снимката и видите резултата
- За по-добри резултати, увеличете резолюцията на модела с Ctrl+D
- Изберете подходящ материал (например Skin Shade 4)
Полезни команди и функции
Z
- Показва/скрива контролния пръстен на Spotlight
Shift+Z
- Показва/скрива изображението в Spotlight
Ctrl+D
- Увеличава subdivision нивото (резолюцията) на модела
X
- Активира симетрия за едновременно текстуриране на двете страни
RGB Intensity
- Контролира наситеността на прехвърления цвят
Opacity
- Регулира прозрачността на изображението в Spotlight
Scale
- Променя размера на изображението в Spotlight
Nudge
- Позволява локално изместване на части от изображението за по-добро напасване