Текстуриране със Spotlight
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на текстурирането със Spotlight
Spotlight е мощен инструмент в ZBrush, който позволява прехвърляне на цветова информация от 2D изображение върху 3D модел. За успешно текстуриране е необходимо да активирате Colorize в Polypaint и RGB канала, докато деактивирате ZAdd, за да не деформирате повърхността на модела. Правилното напасване на изображението чрез контролите за Opacity, Scale и Nudge е ключово за постигане на реалистични резултати.
Стъпки за текстуриране с помощта на Spotlight
- Заредете 3D модел (например DemoHead Female)
- Деактивирайте перспективата
- Активирайте Colorize в Polypaint
- Деактивирайте ZAdd, за да не деформирате модела
- Активирайте RGB канала
- От Texture менюто импортирайте желаната снимка
- Добавете снимката към Spotlight
- Настройте Opacity на изображението чрез завъртане на пръстена
- Използвайте Scale, за да напаснете размера на изображението спрямо модела
- Преместете Spotlight менюто чрез кликване и провлачване в пръстена
- Използвайте Nudge за фино напасване на отделни елементи (очи, нос, уста)
- Натиснете Z, за да скриете пръстена и започнете да рисувате
- Натиснете Shift+Z, за да скриете снимката и видите резултата
- За по-добри резултати, увеличете резолюцията на модела с Ctrl+D
- Изберете подходящ материал (например Skin Shade 4)
Полезни команди и функции
Z - Показва/скрива контролния пръстен на Spotlight
Shift+Z - Показва/скрива изображението в Spotlight
Ctrl+D - Увеличава subdivision нивото (резолюцията) на модела
X - Активира симетрия за едновременно текстуриране на двете страни
RGB Intensity - Контролира наситеността на прехвърления цвят
Opacity - Регулира прозрачността на изображението в Spotlight
Scale - Променя размера на изображението в Spotlight
Nudge - Позволява локално изместване на части от изображението за по-добро напасване