Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на Snapshot3D в ZBrush

Snapshot3D е мощен инструмент в ZBrush, който позволява бързо генериране на 3D модели от Alpha текстури. Основната функционалност на този инструмент е трансформирането на 2D Alpha изображения в триизмерни обекти, които могат да се използват като отделни събтули. Комбинирането на Snapshot3D с Live Boolean създава възможност за бързо и интуитивно моделиране на сложни форми.

Стъпки за работа със Snapshot3D

  1. Отворете базов модел (например Dynamesh сфера)
  2. Активирайте Lightbox и отворете Spotlight с Alpha текстури

    • Натиснете Z за активиране на Spotlight
    • Кликнете върху работното поле, за да позиционирате Alpha текстурите
  3. Работа с Alpha текстури:

    • Кликнете върху избрана Alpha, за да я селектирате (ще се маркира в оранжево)
    • Използвайте бутона за копиране, за да създадете дубликат на Alpha
    • Модифицирайте Alpha с инструментите за трансформация (разтягане, умножаване)
  4. Създаване на 3D модел от Alpha:

    • Натиснете Snapshot3D за генериране на 3D модел от Alpha
    • Натиснете Z за изключване на Spotlight
    • Новият събтул ще се появи, базиран на Alpha текстурата
  5. Комбиниране на Alpha текстури:

    • Използвайте Union за обединяване на две Alpha
    • Задръжте Alt + Union за изваждане на една Alpha от друга

Полезни команди и функции

  • Z - Включване/изключване на Spotlight режима
  • Snapshot3D - Трансформира Alpha в 3D модел
  • Alt + Snapshot3D - Създава 3D модел в режим на изваждане (Boolean)
  • Union - Обединява две Alpha текстури
  • Alt + Union - Изважда една Alpha от друга
  • Frame - Инструмент за промяна на плътността на Alpha и създаване на рамка

Създаване на собствени Alpha текстури

За създаване на персонализирани Alpha текстури можете да: 1. Трансформирате съществуващ събтул в Alpha: - Селектирайте събтул с Alt + клик - От Alpha панела изберете From Mesh - От Transfer натиснете Make Texture - От Texture панела изберете Add to Spotlight

  1. Импортирате Alpha от външни програми като Illustrator:
    • Създайте Alpha в друга програма
    • Импортирайте я чрез Texture панела
    • Добавете я към Spotlight за използване