Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Опознаване на Nanomesh
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Същността на NanoMesh в ZBrush
NanoMesh е мощна функция в ZBrush, която ви позволява да замените или добавите 3D модели към всички полигони на даден обект. Това е изключително полезен инструмент за бързо създаване на сложни повърхности и текстури, като прилагате един и същ 3D модел многократно върху повърхността на друг обект.
Как да използвате NanoMesh стъпка по стъпка
Започнете с базов обект (например сфера) и изтрийте събдивизиите за по-ясна топология
Активирайте NanoMesh:
- Натиснете
B
за отваряне на панела с четки - Натиснете
Z
иM
за активиране на ZModeler - Включете полигоналната мрежа за по-добра видимост на топологията
- Натиснете
Приложете NanoMesh:
- Натиснете
Space
- Изберете "Insert NanoMesh" и "All Polygons"
- Кликнете върху полигон и придърпайте с мишката, за да генерирате множество обекти върху всички полигони
- Натиснете
Настройте параметрите от NanoMesh панела:
- Променете начина, по който 3D моделите пасват на полигоните
- Редактирайте размера, ширината и дължината
- Използвайте Tile функциите за умножаване на броя модели на полигон
Персонализирайте NanoMesh обекта:
- Натиснете "Edit Mesh" за редактиране на базовия модел
- Използвайте QMesh или други инструменти за промяна на формата
- Изключете "Edit Mesh" когато приключите
Създайте собствен NanoMesh:
- Добавете нов SubTool с
Append
- Използвайте
Solo
за изолиране на обекта - Моделирайте желаната форма
- Натиснете
B
→ "Create Insert Mesh" - Натиснете
B
→ "Create NanoMesh Brush" - Приложете новия NanoMesh върху обекта
- Добавете нов SubTool с
Финализирайте резултата:
- Натиснете "1 to Mesh" за трансформиране на инстанциите в реална топология
- Използвайте "Group Split" за разделяне на базовия обект от NanoMesh обектите
Полезни команди и функции в NanoMesh
B
- Отваряне на панела с четкиZ
+M
- Активиране на ZModelerSpace
- Отваряне на контекстното меню за NanoMeshSolo
- Изолиране на активния SubToolEdit Mesh
- Редактиране на базовия NanoMesh модел1 to Mesh
- Конвертиране на NanoMesh инстанциите в реална геометрияGroup Split
- Разделяне на обектите по полигрупиTile
функции - Контролиране на броя инстанции на полигон