Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Какво представлява FiberMesh в ZBrush

FiberMesh е мощна система в ZBrush за създаване на окосмяване, която работи на базата на маски. Тя позволява бързо и лесно генериране на коса, брада, козина и други видове окосмяване върху 3D модели. След създаване на маска върху желаната област, FiberMesh автоматично генерира влакна, които могат да бъдат детайлно настроени чрез множество параметри.

Как да използвате FiberMesh стъпка по стъпка

  1. Отворете 3D модел (например DemoHead)
  2. Използвайте четките за маски, за да нарисувате маска върху областта, където искате да добавите окосмяване (например брада)
  3. Отворете FiberMesh панела и натиснете бутона Preview, за да видите предварителен изглед на генерираните влакна
  4. Настройте параметрите според нуждите си:
    • Променете броя на влакната
    • Регулирайте дължината на влакната
    • Настройте покритието
    • Променете мащаба на корените и връхчетата
    • Добавете извивки за накъдряне
    • Експериментирайте с гравитацията
    • Добавете различни цветове за корените и връхчетата
  5. Когато сте доволни от резултата, натиснете Accept
  6. Проверете SubTool менюто - ще видите нов SubTool, специално създаден за файбърите

Допълнително оформяне с Groom четки

След създаването на FiberMesh, можете да използвате специалните Groom четки за допълнително оформяне:

  • Натиснете клавиша G, за да отворите панела с Groom четки
  • Използвайте различни Groom четки за оформяне на окосмяването
  • Регулирайте Z-Intensity за по-мек или по-силен ефект (по-ниска стойност = по-мек ефект)
  • Използвайте Smooth четките за заглаждане на определени области
  • Приложете Clip четките за отрязване на части от влакната

Комбинирайки FiberMesh с Groom четките, можете бързо и лесно да създадете уникален и реалистичен вид на окосмяването за вашите 3D персонажи.