Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
4. Въведение в прототипирането - II

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Силата на Layers системата в ZBrush

Layers системата в ZBrush е мощен инструмент, който ви позволява да правите недеструктивни промени по вашия 3D модел. Чрез нея можете да създавате различни вариации на модела, да контролирате интензитета на промените и да експериментирате с различни изражения или форми, без да променяте оригиналния модел, докато не сте напълно доволни от резултата.

Как да използвате Layers в ZBrush

  1. Отворете Layers панела и натиснете бутона New, за да създадете нов слой

  2. Уверете се, че сте на най-високото ниво на subdivision (използвайте Ctrl+D или слайдера)

  3. Направете желаните промени по модела - всички модификации ще бъдат записани в текущия слой

  4. Спрете режима на запис и използвайте слайдъра, за да контролирате интензитета на ефекта (работи и в отрицателни стойности)

  5. Създайте колкото искате слоеве за различни части или изражения на модела

  6. Когато сте доволни от резултата, натиснете Bake All, за да приложите всички промени към модела

Важни команди и функции

  • Layers > New - създава нов слой за записване на промени
  • Bake All - прилага всички промени от слоевете към основния модел
  • Ctrl+D или Divide - увеличава нивото на subdivision
  • Слайдър на слоя - контролира интензитета на промените (от 0 до 100, работи и с отрицателни стойности)

Технически ограничения

Когато работите с Layers, трябва да сте на най-високото ниво на subdivision. Ако опитате да създадете нов слой на по-ниско ниво, ZBrush ще ви предупреди. След като използвате Bake All, губите възможността да регулирате слоевете, но получавате по-голяма техническа свобода при работа с модела.