- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Опознаване на четките XTractor
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на XTractor четките в ZBrush
В този урок научаваме как да създаваме персонализирани алфа текстури с помощта на XTractor четките в ZBrush. Вместо да разчитаме на готови алфа файлове от други автори, можем да извличаме уникални текстури директно от нашите собствени 3D модели. Това значително ускорява процеса на създаване на повтарящи се детайли и позволява постигането на уникални резултати.
Как да създадем собствена алфа текстура стъпка по стъпка
Създайте произволна деформация върху модела с помощта на стандартна четка
Активирайте XTractor четка:
- Натиснете
B
, след товаX
- Изберете една от XTractor четките (например Extractor)
- Натиснете
Извлечете алфа от деформацията:
- Натиснете
G
, за да активирате режима за екстракция - Уголемете четката с
Space
до желания размер - Поставете четката върху деформацията, която искате да превърнете в алфа
- Пуснете мишката/писалката, за да създадете новата алфа
- Натиснете
Използвайте новосъздадената алфа:
- Започнете да скулптирате върху модела
- Новата алфа ще се прилага автоматично върху повърхността
Видове XTractor четки и техните функции
Extractor
- стандартна четка за извличане на алфа текстуриExtractor Dot
- работи подобно на стандартната, но с различно поведение при нанасянеExtractor Chisel
- специализирана за по-твърди, ъгловати формиExtractor Drag Rectangle
- позволява извличане на алфа от правоъгълна област
Тези четки ви позволяват да автоматизирате процеса на създаване на детайли, като извличате форми от вашите модели и ги превръщате в алфа карти, които можете да използвате както в текущия, така и във всички бъдещи проекти.