Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

  • Най-сигурният начин да контролирате дублирани обекти е да ги разделите по полигрупи с Auto Groups.
  • Маските и изолирането с Ctrl + Shift ви дават прецизен контрол върху устните и зъбите, без да нарушавате останалата геометрия.
  • Комбинирайте Move и Clay Buildup, за да оформите по-широка кухина на устата и да откриете повече от зъбите.
  • Ако трябва да запомните едно нещо: разделете обектите по полигрупи и работете изолирано за чист, предвидим резултат.

Повтори показаното стъпка по стъпка

  1. Включете полигоналната мрежа (Polyframe), за да видите, че двата цилиндъра (зъбите) споделят една и съща полигрупа.
  2. Стартирайте Auto Groups, за да създадете отделни полигрупи за всеки цилиндър.
  3. С Ctrl + Shift изолирайте елемента, върху който искате да работите.
  4. Alt-клик върху тялото на персонажа, за да го активирате, и с четката Move започнете да оформяте устата. Използвайте клавиша Space, за да коригирате размера и настройките на четката.
  5. Превключете на Clay Buildup и „дълбайте“, за да откриете по-голяма част от зъбите. Периодично заглаждайте повърхността (със Shift).
  6. Ако долната устна е твърде високо, с Mask Lasso маскирайте долната устна и с Move я смъкнете. Докато движите с Move, задръжте Alt, за да издърпвате повърхността напред при нужда.
  7. Отидете на зъбите: активирайте Gizmo 3D и задръжте Ctrl, докато кликнете върху един от цилиндрите, за да поставите маска по полигрупа. Напаснете позицията и формата на двата цилиндъра.
  8. Върнете се към тялото и издълбайте още, за да получите по-широка кухина на устата.
  9. По желание оформете лека издутина за „подсказка“ за нос, без да добавяте ноздри.
  10. Ако искате временно да скриете видимостта на маската, без да я премахвате, използвайте Ctrl + H.

Използвани инструменти и клавиши

  • Auto Groups — Създава отделни полигрупи за несвързани обекти в текущия SubTool.
  • Ctrl + Shift селекция — Изолира/показва полигрупи или части от мрежата за фокусирана работа.
  • MoveAlt за дърпане напред) — Грубо преместване и преначертаване на силуета за бързи корекции.
  • Mask Lasso — Рисуване на маска по свободна форма за „замразяване“ на зона по време на скулптиране.
  • Gizmo 3D + Ctrl върху полигрупа — Бързо поставяне на маска по избраната полигрупа и прецизно напасване.