Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови функции на Gizmo деформърите в ZBrush
В този урок се разглеждат мощните деформъри в Gizmo, които позволяват бързо и интуитивно трансформиране на 3D обекти. Основното предимство на тези инструменти е възможността да създавате сложни форми от прости примитиви, като запазвате пълен контрол върху процеса и можете лесно да връщате промените с Full Reset или Delete.
Практическа работа с деформърите стъпка по стъпка
Създайте цилиндър с достатъчна резолюция:
- Отворете зъбното колело и изберете Cylinder 3D
- Задайте подходящ радиус и увеличете резолюцията
- Натиснете W и разтеглете цилиндъра чрез синия квадрат на Gizmo
Използване на Bend Curve деформър:
- Отворете зъбното колело и изберете Bend Curve
- Добавете повече контролни точки чрез оранжевия конус
- Манипулирайте всяка точка индивидуално за създаване на извивки
- Използвайте Twist (червен конус) за завъртане на точките
- Променете мащаба на точките чрез Scale (жълт конус)
- Приложете заглаждане с Smooth (син конус)
Работа с Bend Arc деформър:
- Изтрийте предишния деформър чрез Delete
- Изберете Bend Arc от зъбното колело
- Използвайте различните конуси за модификация по трите оси
- Извивайте модела чрез зелените конуси
Използване на Deformer:
- Изберете Deformer (Soft, Hard или Standard)
- Манипулирайте индивидуалните точки в деформиращата клетка
- Добавете резолюция чрез оранжевите стрелки
- Активирайте симетрия по Y ос при нужда
- Комбинирайте с маски за защита на определени области
Полезни команди и функции в Gizmo
Bend Curve
- Създава извивки с множество контролни точки за прецизно моделиранеBend Arc
- Позволява извиване на обекта по трите оси с различни конусиDeformer
- Предлага три режима:Soft
(мек ефект),Hard
(изявен ефект) иStandard
(стандартен)Full Reset
- Връща деформъра до началното му състояние без да го премахваDelete
- Премахва напълно приложения деформърRotate
- Завърта обекта по избрана ос с по-голяма прецизност от стандартния GizmoScale
- Променя мащаба на обекта или на отделни контролни точкиTaper
- Създава заостряне/стесняване на обекта
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук