Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни функции на Gizmo в ZBrush

В този урок започваме серия от три части, посветена на инструмента Gizmo в ZBrush. Gizmo е мощен инструмент за манипулация и трансформация на 3D обекти, който ви позволява да контролирате позицията, ориентацията и деформацията на вашите модели. Чрез Gizmo можете да създавате и модифицирате различни примитиви, да регулирате тяхната резолюция и да прилагате разнообразни деформации.

Основни функционалности на Gizmo

  • Активиране на Gizmo става чрез натискане на един от трите бутона или клавиша W
  • Възстановяване на стандартната позиция на модела с Reset Mesh Orientation
  • Връщане на обекта в центъра на работното поле с Mesh to Axis
  • Използване на Sticky Mode за фиксиране на Gizmo на оригиналната му позиция
  • Заключване на инструмента чрез иконата с катинарче, което позволява движение на Gizmo без да се мести обектът

Работа с примитиви и деформации

  • Достъп до множество деформъри и примитиви чрез иконата със зъбното колело
  • Модифициране на вътрешния радиус на примитивите чрез белия конус
  • Регулиране на резолюцията с червения и зеления конус
  • Възможност за рестартиране на инструмента и започване отново
  • Лесна смяна между различни примитиви с запазване на опциите за настройка
  • Контрол над извиването, мащабирането и други параметри на примитивите

Полезни клавишни комбинации

  • W - активиране на Gizmo
  • P - включване/изключване на перспективата
  • Shift + F - показване на полигоналната мрежа
  • Ctrl + Z - връщане назад/деактивиране на Sticky Mode