Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
3. Въведение прототипирането - I

Ключови аспекти на функцията Extract в ZBrush

Extract е мощна функция в ZBrush, която ви позволява да създавате аксесоари, дрехи и допълнителни елементи за вашите 3D модели. Тя работи на базата на маски, като трансформира маскираната област в нов Subtool с контролируема дебелина. Това е основен метод за създаване на детайлни елементи като накитници, брони или други аксесоари, които следват формата на основния модел.

Как да използвате Extract стъпка по стъпка

  1. Активирайте инструмент за маскиране (например Mask Lasso) чрез Ctrl + клик
  2. Маркирайте региона, върху който искате да създадете нов елемент
  3. Отворете менюто Subtool и намерете функцията Extract
  4. Регулирайте параметъра Thick, за да определите дебелината на новия обект
  5. Натиснете Accept, за да създадете новия Subtool
  6. След създаването, маската остава активна, което ви позволява да загладите ръбовете с четката Smooth

Полезни команди и техники

  • Ctrl + клик - Активиране на инструмент за маскиране
  • Ctrl + клик върху маска - Премахване на маска
  • Ctrl + Alt + клик - Изостряне на маска
  • Ctrl + W - Създаване на нова полигрупа от маска
  • W + Alt + клик - Поставяне на Gizmo върху избрана област
  • Ctrl + клик извън модела - Обръщане на маската

След създаване на нов елемент чрез Extract, можете да го модифицирате допълнително чрез полигрупи и Gizmo, за да постигнете желания вид - например да го направите по-издаден или вдлъбнат спрямо основния модел. Това ви позволява бързо да създадете основа за различни аксесоари, които следват формата на оригиналния модел.

Дискусия към урока