Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
2. Основни инструменти за работа

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Възстановяване на детайли с Project - ключови концепции

Project е мощна функция в ZBrush, която позволява прехвърляне на детайли от един модел върху друг със сходна форма. Това е изключително полезно при преминаване от концептуален модел с Dynamesh или Sculptris Pro към модел с чиста топология, създаден чрез ZRemesher. Преди да използвате ZRemesher, винаги правете копие на оригиналния модел, за да запазите всички детайли, които след това можете да проектирате обратно.

Стъпка по стъпка процес за използване на Project

  1. Създайте детайлен модел с помощта на Dynamesh или Sculptris Pro

  2. Преди да преизчислите топологията, направете копие на модела:

    • Натиснете Duplicate в Subtool менюто
    • Преименувайте копието (например "Low Res")
  3. Подгответе модела с новата топология:

    • Изключете оригиналния модел
    • Изберете копието
    • Използвайте ZRemesher за създаване на чиста топология
    • Добавете няколко subdivision нива с Divide
  4. Прехвърлете детайлите от оригинала:

    • Активирайте оригиналния модел
    • Отворете Project менюто
    • Уверете се, че са активни само моделите, между които искате да прехвърляте детайли
    • Натиснете Project All
  5. Проверете резултата:

    • Изключете оригиналния модел
    • Проверете дали детайлите са успешно прехвърлени
    • Използвайте subdivision нивата за преглед на различни нива на детайлност

Полезни команди и функции

  • Duplicate - Създава копие на текущия модел
  • ZRemesher - Преизчислява топологията на модела
  • Divide - Добавя subdivision ниво към модела
  • Project All - Прехвърля детайли от активния модел към другите видими модели
  • Shift (задържане) - Активира четката за изглаждане
  • Alt (задържане) - При работа с DM Standard четка превключва от дълбаене към надграждане