- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Работа с Transpose и Gizmo
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови инструменти за манипулация на 3D модели в ZBrush
В този урок се разглеждат два основни инструмента за манипулация на 3D обекти в ZBrush - Transpose Line и Gizmo 3D. Gizmo 3D е по-интуитивният и функционален инструмент, който позволява лесно завъртане, преместване, мащабиране и деформиране на моделите в триизмерното пространство, докато Transpose Line изисква превключване между различни режими за същите операции.
Как да използвате Gizmo 3D ефективно
- Активирайте Gizmo 3D чрез един от трите бутона в интерфейса
Използвайте цветните пръстени за завъртане по различни оси:
- Син пръстен - завъртане по оста Z
- Червен пръстен - завъртане по оста X
- Зелен пръстен - завъртане по оста Y
- Бял пръстен - завъртане според ъгъла на камерата
Използвайте цветните правоъгълници за мащабиране на модела по съответните оси
За преместване на модела използвайте белите стрелки, които позволяват придвижване в различни посоки
За да манипулирате всички избрани Subtools едновременно, активирайте опцията "Transpose All Selected Subtools"
Полезни функции на Gizmo 3D
Цветни пръстени
- контролират завъртането по различните оси (X, Y, Z)Цветни правоъгълници
- позволяват разширяване или стесняване на модела по съответните осиБели стрелки
- служат за преместване на модела в триизмерното пространствоTranspose All Selected Subtools
- опция, която свързва всички избрани Subtools с активния, позволявайки групова манипулация
Gizmo 3D е изключително полезен инструмент при създаването на сложни композиции от множество 3D обекти, тъй като позволява прецизното им подреждане и напасване в триизмерното пространство.