Безплатно! Онлайн събитие: AI във Photoshop Регистрация тук.
Въведение в Zmodeler - 1
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни функции на ZModeler в ZBrush
ZModeler е мощен инструмент за полигонално моделиране в ZBrush, особено ефективен при работа с твърди повърхности като оръжия и превозни средства. Инструментът работи най-добре с ниско-полигонални модели и предлага интуитивен начин за манипулиране на полигони, ръбове и върхове. Основната му сила е в създаването на прецизни геометрични форми чрез изтегляне, добавяне и модифициране на полигони.
Как да използвате ZModeler
Отворете базов обект (например куб) и премахнете всички събдивижъни от меню Geometry
Активирайте ZModeler чрез:
- Натиснете
Bза отваряне на панела с четките - Изберете
Zи след товаZModeler
- Натиснете
Основни операции:
- Кликнете върху полигон за активиране на QMesh инструмента, който позволява изтегляне на полигони
- Натиснете
Spaceза достъп до допълнителни инструменти и модификатори - Изберете различни елементи (полигони, ръбове, върхове) за достъп до специфични функции
Полезни техники:
- Използвайте Bridge (To Holes) за създаване на мостове между дупки
- Добавете Edge Loop с Insert за увеличаване на резолюцията в определени зони
- Приложете Bevel ефект върху ръбове за по-реалистичен вид
Ключови инструменти и команди
B→Z→ZModeler- Активиране на ZModeler четкатаSpace- Отваряне на контекстното меню с инструментиP- Превключване между перспективен и ортографски изгледCtrl + Z- Отмяна на последното действиеQMesh- Изтегляне на полигони за създаване на нови форми- Модификатор Polygroup All - Ограничава действието само до избраната полигрупа
- Модификатор Single Poly - Работи само с един полигон
Delete- Премахване на полигониBridge- Създаване на връзка между две дупкиInsert- Добавяне на нови Edge Loop линииBevel- Скосяване на ръбове с различни модификатори (Edge Loop Partial, Poly Loop)