Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
3. Въведение прототипирането - I

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на ZModeler в практиката

В този урок се демонстрира практическото приложение на ZModeler инструмента чрез създаване на импровизирана чаша. ZModeler е уникален инструмент в ZBrush, който позволява прецизно манипулиране на полигонални мрежи. Основните техники включват добавяне на Edge Loops, използване на QMesh за изтегляне на полигони и прилагане на Crease ефекти за по-ясно изразени ръбове.

Стъпки за създаване на чаша с ZModeler

  1. Започнете със Sweep Profile 3D и го активирайте чрез Edit или клавиш T
  2. Използвайте Initialize менюто за промяна на формата
  3. Модифицирайте S Profile кривата, за да оформите горната част и основата
  4. Задайте Thickness -100 и превърнете обекта в PolyMesh 3D
  5. Активирайте ZModeler четката с B, Z
  6. Използвайте маскиране и Gizmo (W) за удължаване на основата
  7. Добавете Edge Loops за по-добро оформяне на основата
  8. Използвайте QMesh с PolyLoop модификатор за разширяване на основата
  9. Приложете Bevel ефект чрез Edge Loop Complete за по-плавни преходи
  10. Създайте кухината на чашата чрез Insert и QMesh
  11. Активирайте Dynamic Subdivisions (D) за преглед на модела с висока резолюция
  12. Добавете Crease ефекти на ръбовете за по-ясно изразени форми

Полезни команди и техники в ZModeler

  • B, Z - Активиране на ZModeler четката
  • Shift + F - Показване на полигоналната мрежа
  • W - Активиране на Gizmo инструмента
  • D - Включване/изключване на Dynamic Subdivisions
  • Shift + D - Деактивиране на Dynamic Subdivisions
  • Space - Промяна на активния инструмент или модификатор
  • QMesh - Инструмент за изтегляне на полигони
  • Edge Loop Complete - Опция за работа с пълни контури
  • Alt + клик - Избиране на множество полигони за едновременна манипулация
  • X - Активиране на симетрия